loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا»

نویسندگان مرتبط : محمدصادق نجمی

نگاهی متفاوت به واقعه کربلا از نگاه رهبر این حادثه انسان‌ساز در کتابی به نام «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا» به قلم آیت‌الله محمد صادق نجمی از سوی موسسه بوستان کتاب به چاپ سیزدهم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در واکاوی ابعاد گوناگون واقعه کربلا و فلسفه نهضت امام حسین(ع) می‌کوشد حقیقت این ماجرای عظیم تاریخی را با استناد به سخنان و روایاتی از سالار شهیدان(ع) بیان کند.

نهضت بزرگ کربلا، صفحه تابناکى در تاریخ بشرى است که هماره فرا راه رهپویان حقیقت و آزادگى و عدالت قرار دارد. بى تردید مهم‏ترین راه در شناسایی زوایاى گوناگون این قیام، مطالعه سخنانى است که حسین‏بن على(ع) از مدینه تا کربلا، ایراد فرموده‌ و در خلال آنها فلسفه قیام و بسیارى از مسایل دیگر را به روشنى تشریح کرده‌اند.

با مطالعه و تأمل در سخنان آن حضرت مى‏توان وجوه گوناگون نهضت حسینى، حوادث، جریان‏ها و نیز چهره‏هاى حق و باطل را باز شناخت.

از آنجا که این سخنان حضرت، در منابع گوناگون تاریخى پراکنده بودند و مطالعه آنها براى همه میسر نبود، کتاب حاضر، تمامی آن کلمات و سخنان را از منابع دست اول تاریخى، در یک‏جا گردآورده و گنجینه‏اى از معارف دینى، سیاسى و تاریخى را در اختیار گذاشته است.

از دیگر آثار تألیفی و ترجمه‌ای نویسنده این کتاب می‌توان «حمزه سیدالشهدا(ع)»، «خطبه حسین بن علی(ع) در منی»، «ترجمه سیری در صحیحین»، «اضواء علی الصحیحین»، «بیان در علوم و مسائل کلی قرآن؛ ... Exposition in the science and general issues» و «تجلی وحدت، تبیین حکم امام، ره، بر حضور شیعیان در نمازهای حرمین شرفین» را نام برد.

سیزدهمین چاپ کتاب «سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا» از سوی موسسه بوستان کتاب در شمارگان 2000 نسخه، 420 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت ÷اتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 20 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط