loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رفعت حکمت؛ اندیشه‌نامه علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی

کتاب «رفعت حکمت؛ اندیشه‌نامه آیت‌الله علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی» به کوشش محمد علی اردستانی 23 دی ماه از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در کنگره بزرگداشت علامه رفیعی همراه با ارایه مقالاتی در معرفی دیدگاه‌ها و افکار این فیلسوف گمنام معاصر رونمایی خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به مناسبت روز جهانی فلسفه، هر سال بزرگداشت یک شخصیت برجسته فلسفی معاصر را در دستور کار خود قرار داده است و تاکنون بزرگداشت حکمای بزرگی نظیر آیت‌الله شاه آبادی و علامه جلال‌الدین آشتیانی را برگزار کرده است.

این مرکز در بزرگداشت علامه آیت‌الله میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی مراسم باشکوهی در سالگرد وفات وی برگزار می‌کند. در این مراسم از خردنامه علامه رفیعی قزوینی تحت عنوان «رفعت حکمت» که مشتمل بر هفده مقاله در تبیین و تحلیل آرا و نظرات خاص وی در موضوع‌های گوناگون دینی، فلسفی، عرفانی و کلامی است نیز رونمایی می‌شود.

این اثر که برای نخستین بار توسط برخی از استادان و محققان به انجام رسیده است، به جامعه علمی و فلسفی عرضه خواهد شد.

حکیم الهی علامه آیت‌الله آقا میرزا ابوالحسن رفیعی قزوینی(قدس سره) از سرامدان حکیمان و فقیهان سده اخیر به شماره می‌آید. وی به حق از استادان طراز اول علوم و معارف حقیقی و الهی بودند که در تقریر لطیف، دلنشین و پرداختن عبارات ظریف و براهین متین از تبحر والایی برخوردار بود. وی سال 1268 شمسی، در شهر قزوین متولد شد.

علامه رفیعی قزوینی چندین رساله، مقاله و تألیف درباره مسایل گوناگون معارف الهی، اسلامی و نیز تعلیقات و حواشی بر کتاب‌های مختلف فلسفی، عرفانی و کلامی داشتند.

وی یکی از دانشمندان و حکیمان صاحب‌نظر در عرصه‌های دینی، فلسفی، عرفانی و کلامی به شمار می‌رود. وی در حین موجزنویسی، افکار ناب و بلند خود را اغلب در قالب عبارات کوتاه بیان می‌کرد و همین امر، بهره‌مندی حکمت‌پژوهان از افکار وی را دچار آسانی می‌کند.

«کنگره بزرگداشت علامه رفیعی» همراه با رونمایی از کتاب «رفعت حکمت» که حاوی 17 مقاله از افراد گوناگون در معرفی اندیشه‌های عرفانی، فلسفی و دینی این اندیشمند اسلامی است، روز بیست و سوم دی ماه ساعت 18 در دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

کتاب «رفعت حکمت؛ اندیشه‌نامه آیت‌الله علامه سید ابوالحسن رفیعی قزوینی» به کوشش محمد علی اردستانی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بهای 65000 ریال به چاپ رسیده و در کنگره بزرگداشت این علامه فقید رونمایی خواهد شد.

چهارشنبه 23 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط