loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار جلد هجدهم تفسیر «تسنیم» آیت‌الله جوادی آملی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

هجدهمین جلد از مجموعه تفسیر ترتیبی قرآن کریم آیت‌الله جوادی آملی در مجموعه «تسنیم» از سوی موسسه مطالعاتی تحقیقاتی اسراء منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این تفسیر با استناد به آیات قرآن کریم، روایات و مباحث عرفانی، می‌کوشد مفاهیم این کتاب آسمانی را به صورت آیه‌ به آیه برای مخاطبان خاص خود تبیین کند.

هجدهمین جلد این مجموعه به تفسیر آیات 17 تا 42 سوره نساء اختصاص دارد و مباحثی نظیر «توبه»، «نکاح»، «فضیلت زنان»، «رحمت الهی؛ سرچشمه احکام»، «تفاوت احسان و رعایت حقوق واجب»، «ولایت در جامعه»، «معنای احسان درباره خدا»، «حق همنشینی و همراه»، «تقسیم گناهان به کبیره و صغیره»، «نیکی به ارحام، ایتام و مساکین» و «برکات اعتقاد به مبدأ و معاد» و بحث‌های قرآنی، فلسفی، عرفانی و روایی دیگر می‌پردازد.

پیش‌بینی می‌شود جلدهای این مجموعه تا شماره 80 ادامه یابند. این مجموعه یک دوره تفسیر ترتیبی قرآن کریم است که برای جامعه‌ قرآن‌پژوه کشور در نظر گرفته شده و از ابتدای سوره حمد تا پایان کتاب آسمانی مسلمانان را دربر می‌گیرد. مخاطبان تخصصی این کتاب مرجع را طلاب حوزه‌ها، دانشجویان هریک از شاخه‌های رشته‌های علوم قرآنی و قرآن پژوهانی که حداقل اطلاعات پایه‌ای نسبت به علوم قرآنی دارند، تشکیل می‌دهند.

مرکز مطالعاتی ـ تحقیقاتی اسراء با پژوهش در زمینه‌های گوناگون علوم قرآنی به نشر و گسترش اندیشه‌های دینی و اعتقادی آیت‌الله جوادی آملی می‌پردازد. این مرکز تاکنون آثار متعددی از این عالم قرآنی را چاپ و منتشر کرده است و کتاب‌هایی را نیز در دست پژوهش و تکمیل مراحل مقدماتی چاپ در دست اقدام دارد.

از دیگر تألیفات آیت‌الله عبدالله جوادی آملی می‌توان به کتاب‌های «توحید در قرآن»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع)»، «قرآن در قرآن»، «حیات حقیقی انسان در قرآن»، «امام مهدی (عج) موجود موعود»، «اسرار عبادات»، «ولایت علوی»، «دین‌شناسی»، «نسیم اندیشه؛ مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌ها از آیه الله جوادی آملی»، «فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع)»، «رحیق مختوم؛ شرح حکمت متعالیه»، «کتاب الحج»، «صهبای حج»، «فطرت در قرآن»، «مراحل اخلاق در قرآن» و «ولایت فقیه؛ ولایت، فقاهت و عدالت» اشاره کرد.

هجدهمین جلد از مجموعه تفسیری «تسنیم» از سوی موسسه اسراء در شمارگان 3000 نسخه، 792 صفحه و بهای 100 هزار ریال به چاپ رسیده است.

پنجشنبه 24 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط