loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات شهید صیادشیرازی

خاطرات امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، از درگیری 40 روزه با گروهک‌‌های ضد انقلاب در عملیات بانه ـ سردشت، به قلم امیر سرتیپ نجاتعلی صادقی‌گویا در قالب کتاب «نبرد در کمین‌گاه دشمن» در آینده‌ای نزدیک توسط انتشارات ایران سبز به چاپ خواهد رسید.

نجاتعلی صادقی‌گویا، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چگونگی نگارش این اثر، اظهار داشت: کتاب «نبرد در کمین‌گاه دشمن»، شامل تبیین بخشی از عملیات بانه ـ سردشت به روایت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است.

مدیر مسوول انتشارات ایران سبز، افزود: شهید صیاد شیرازی، در سال 1375 همراه همرزمانش به این منطقه عملیاتی رفت و به تشریح چگونگی انجام آن برای دانشجویان دانشکده افسری امام علی(ع)پرداخت و کتاب «نبرد در کمین‌گاه دشمن»، بر اساس نوارهای ضبط شده در آن‌جا نوشته شد.

صادقی‌گویا ادامه داد: این اثر در زمان حیات شهید صیاد شیراری بازخوانی و تکمیل شد، اما وی اجازه انتشار این اثر را نداد و در حال حاضر، توسط انتشارات ایران سبز در دست چاپ است.

وی درباره محتوای کتاب «نبرد در کمین‌گاه دشمن» تصریح کرد: علی صیاد شیرازی که در سال 1359 فرمانده قرارگاه غرب بود، همراه یک گردان به سمت محور بانه ـ سردشت حرکت می‌کنند و حدود 40 روز در این مسیر با گروهک‌های مسلح ضد انقلاب درگیر بوده‌اند که این اثر، به شرح آن وقایع پرداخته است.

تاکنون کتاب‌های متعددی درباره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی تدوین و منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به «صیاد دل: خاطراتی از زندگی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی» نوشته علی پاک، «یاد یار: دوران جوانی شهید فرزانه سپهبد علی صیاد شیرازی (1356 - 1342)» اثر هیبت‌الله اسدی، «جلوه یار: خاطراتی درباره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به روایت محافظان» به قلم احمد حسینیا، «در کمین گل سرخ: زندگی‌‌نامه داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی» نوشته محسن مومنی و «ناگفته‌های جنگ: خاطرات سپهبد شهید علی صیاد شیرازی» اثر احمد دهقان، اشاره کرد.

برخی کتابهای فوق در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 25 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط