loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ چهاردهم «مدیریت اسلامی» منتشر شد

کتاب «مدیریت اسلامی» می‌کوشد این مبحث را به عنوان عاملی تأثیرگذار در اجرای موازین حکومت اسلامی تبیین کند. ویرایش سوم این اثر به تازگی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدحسن نبوی، نویسنده این اثر می‌کوشد نظرگاه‌های اسلام درباره مدیریت و چگونگی ارایه آن را برای مدیران جامعه اسلامی تبیین کند.

جهان امروز، دنیای رشد سریع علوم و تکنولوژی و پیشرفت برق‌آسای دانش است، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت اگر اکتشافات و اختراعات بشری از حدود یک قرن و نیم قبل تاکنون را با تمامی ادوار تاریخ مقایسه کنیم، خواهیم دانست که این برهه از تایخ عصری طلایی و مقطع تحولات شگرف در زندگی انسان‌هاست.

در این میان یکی از مهم‌ترین مسایل مطرح شده چگونگی اداره مجموعه‌های عظیم انسانی و شیوه به وجود آوردن سازمان‌هایی بود که بتوانند به بهترین شکل ممکن این پدیده‌های نوین را به سوی اهداف بنیان‌گذارانش حرکت دهد.

در میان علوم دیگر، نظریه‌های مختلفی درباره مدیریت پدید آمدند و هر کدام برای مدیریت سازمان‌ها راهی پیشنهاد کردند. از سوی دیگر، حرکت ماشین صنعتی غرب و صدای غول‌آسای آن بسیاری از مسایل اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم و در برخی موارد مباحثی از علوم نظیر دانش مدیریت را تحت‌الشعاع قرار داد. بنابراین تبیین زوایای مدیریت اسلامی به عنوان عاملی تأثیرگذار در اجرای موازین حکومت اسلامی ضروری می‌نماید.

نویسنده مباحث این اثر را در موضوعات «حکومت و مدیریت اسلامی»، برنامه‌ریزی و ارکان آن»، «سازمان‌دهی»، «رهبری»، «انگیزش»، «کنترل»، «پی‌گیری»، «تصمیم‌گیری»، «سلوک در مدیریت» و «لغزش‌گاه‌ها» بررسی می‌کند.

چاپ چهاردهم کتاب «مدیریت اسلامی» با ویرایش جدید در شمارگان 5000 نسخه، 391 صفحه و بهای 45000 ریال از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

شنبه 26 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط