loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ آثار رضا رهگذر

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

انتشارات «سوره‌ی مهر»، 4 عنوان از کتاب‌های قدیمی و پرطرفدار «رضا رهگذر» را با شکل و شمایل جدید منتشر کرد.

ایبنا نوجوان: اسمش «محمدرضا سرشار» است؛ ولی همه، خصوصاً پدر و مادرهای ما که سال‌های سال صدایش را در برنامه‌ی رایویی «قصه‌ی ظهر جمعه» شنیده‌اند او را با نام مستعار «رضا رهگذر» می‌شناسند.

رهگذر بیش‌تر از 30 سال است که برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نویسد و یا ترجمه می‌کند. قصه‌های ظهر جمعه‌ی رادیو هم که مشتریان خاص خودش را داشت و همه را به شنیدن صدای او دعوت می‌کرد، هنوز هم در خاطر ما باقی است.

اما دلیل این‌که کتاب‌های او مثل صدایش پر طرفدارند، این است که با همان بیان ساده و صمیمی‌اش برای بچه‌ها می‌نویسد؛ برای همین هم کتاب‌های او بارها و بارها تجدید چاپ شده‌اند.

مثلاً این اواخر، انتشارات «سوره‌ی مهر» وابسته به «حوزه‌ی هنری» کتاب‌ «سفر به جنوب» را برای سومین بار، «هستم اگر می‌روم» را برای بار پنجم، «جایزه» را برای پانزدهمین مرتبه و‌ «قصه‌‌های ببر» را برای ششمین بار منتشر کرده است.

«رضا رهگذر»، ببخشید! «محمدرضا سرشار» فقط 20 سال داشت که نخستین اثر دست‌نویسش را در یک هفته‌ی نامه‌ی ادبی منتشر کرد و در 23 سالگی، اولین کتابش چاپ شد. او پس از آن، با تلاش و پشتکار فراوان توانست به جایگاه خوبی در ادبیات کودک و نوجوان دست یابد.

«خداحافظ برادر»، «اصیل آباد» و «نردبان جهان» از جمله‌ کتاب‌های او هستند. «رهگذر» برای تالیف کتاب‌هایش بیش‌تر از 26 بار جایزه‌ی داخلی گرفته است.

از این نویسنده کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارفو سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آنک آن یتیم نظر کرده
اصیل آباد
حثیقت بوف کور
راز شهرت صادق هدایت
پشت دیوار شب (مجموعه داستان)

دوشنبه 28 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط