loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ماجرای اسارت 5 نفر از خلبانان هوانیروز در جنگ منتشر شد

کتاب «اسارت در هور» درباره ماجرای اسارت 5 نفر از خلبانان هوانیروز در جنگ تحمیلی و براساس خاطرات 2 نفر از آن ها، به قلم مرتضی قاضی و توسط انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

مرتضی قاضی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: کتاب «اسارت در هور» در مجموعه «روایت نزدیک»(برشی کوتاه از یک حادثه و روایت آن توسط راوی) قرار دارد.

وی درباره حادثه مورد نطر این کتاب خاطرنشان کرد: هلیکوپتر ایرانی در منطقه هور سقوط کرده و خلبانان آن توسط نیروهای عراقی و به مدت 3 روز در جاده خندق اسیر می‌شوند.

قاضی افزود: خلبانان تصور می‌کردند اعدام خواهند شد. اما نیروهای ایرانی به فرماندهی مرتضی قربانی به جاده نزدیک شده و بعد از حوادثی، اسرا آزاد می شوند.

نویسنده کتاب «اسارت در هور» درباره روایان این اثر گفت: حمید صفایی و جهانگیر دلیری فر، 2 نفر از خلبانان اسیر در هور بودند که از تلفیق خاطرات آن‌ها این کتاب شکل گرفت.

قاضی تصریح کرد: سال‌ها پیش در برنامه تلویزیونی روایت فتح مستندی با موضوع خاطرات اسارت 5 خلبان هوانیروز پخش شد. این خاطرات به صورت مکتوب در آمد و در کتاب «اسارت در هور» مورد استفاده قرار گرفت.

وی در پایان از نگارش داستانی درباره شهید اسدالله قاضی خبرداد و گفت: اطلاعات این داستان مستند از دفترچه خاطرات شهید و گفت‌وگو با خانواده و همرزمانش گردآوری شده اند. اسدالله قاضی در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده است.

دوشنبه 28 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط