loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طرح احیا و انتشار آثار آیت‌الله میرزاعلی آقای قاضی(ره)

یکی از شخصیت‌های گمنام معاصر در محافل علمی و اسلامی، آیت‌الله میرزا علی آقای قاضی طباطبایی(استاد برجسته عرفان وحکمت) است که بنا به گفته فرزندان و شاگردان این عالم ربانی، چند کتاب از ایشان موجود است که تاکنون انتشار نیافته است.

برخی از این کتابها عبارتند از: «تعلیقات بر فتوحات ابن‌عربی»، «تعلیقات بر مثنوی مولوی»، «مکاتبات بین ایشان و شاگردانشان» و«تفسیر قرآن کریم تا سوره انعام» و... (منبع: کتاب «عطش: ناگفته‌هایی از آیت‌الله قاضی طباطبایی») که از بین آثار به جای مانده از این عارف برجسته، به جزء کتاب «شرح دعای سمات»(که در سالهای اخیر از سوی موسسه شمس‌الشموس منتشر شده است) بقیه منتشر نشده‌اند.

لذا دفتر نشر و پژوهش رویش در نامه هایی مجزا خطاب به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، بوستان کتاب قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم خواسته شده است تا با توان علمی و مالی مجموعه، اقدامی برای احیا و نشر این عالم ربانی که حق عظیمی بر علوم اسلامی دوران معاصر و عالم تشیع دارند، بنمایند.

انتشارات بوستان کتاب قم و مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با فعالیت‌های ارزشمندشان، امید را در بسیاری از محافل علمی و فرهنگی زنده کرد. با توجه به تلاش وافرشان در نشر آثار علمای ربانی چون علامه بلاغی(ره)، علامه شرف‌الدین عاملی(ره)، علامه حسن‌زاده، آیت‌الله انصاری شیرازی، استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی(ره) و... امید است که این رویکرد را حفظ نموده و تکامل ببخشند.

درباره این شخصیت فرزانه، کتاب «بحر خروشان: شرح عالم ربانی سید علی قاضی (ره)» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 29 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط