loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات استاد بهجتی(شفق)

کتاب خاطرات حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بهجتی(شفق) با تدوین محمد قبادی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش مهر، محمد قبادی درباره تدوین این کتاب گفت: سال گذشته به مناسبت رحلت حجت الاسلام بهجتی از سوی واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب پیشنهاد تدوین خاطرات ایشان به من داده شد.

وی با بیان اینکه «قبل از رحلت ایشان از سوی حوزه هنری مراسم بزرگداشتی با حضور خود ایشان برگزار شد» به چهار ساعت مصاحبه خاطرات وی که در آن روز ضبط شد اشاره کرد.

وی ادامه داد: در تدوین کتاب حاضر، علاوه بر مصاحبه چهار ساعته موجود در دفتر ادبیات شفاهی از دیگر منابع چون خاطرات وی در کتابها و مطبوعات و همچنین یک مجموعه خاطرات خودنوشت منتشر شده در نشریات استفاده کردم اما چون این خاطرات خیلی خلاصه و کلی بود همه جنبه‌های زندگی این شاعر انقلابی را پوشش نداد.

قبادی با ارائه این توضیح ، افزود : در تدوین این خاطرات سعی کردم علاوه بر زندگی،تحصیل و فعالیتهای انقلابی ایشان ،در بخش ضمیممه منتخبی از اشعار انقلابی ایشان را بیاورم که آن مرحوم به مناسبتهای رویدادهای انقلاب سروده بود.اولین شعر انقلابی که وی سرود بعد از سخنرانی امام خمینی(ره) در مورد رد لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل مشغله کاری پسر مرحوم بهجتی نتوانستم با او گفتگو کنم و چون باید این کتاب به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب منتشر می شد در تدوین این خاطرات عجله شد.

قبادی با بیان اینکه تدوین این کتاب با توجه به موجود بودن مصاحبه ها زمان زیادی طول نکشید گفت: در مجموع 5 ماه زمان برد تا این خاطرات تدوین شود.

وی همچنین در مورد انتخاب اشعار محمدحسین شفق افزود: این اشعار به مناسبتهای مختلف در نشریات و کتابهای مختلف منتشر شده بود و من سعی کردم این اشعار را گردآوری و در این کتاب بیاورم.

قبادی همچنین در خصوص تالیفات آینده خود گفت: در حال نوشتن جلد پنجم مجموعه روز شمار 15 خرداد هستم که وقایع بهار سال 1341 در دوران نخست وزیری علی امینی را روایت می کند.همچنین تدوین خاطرات یک آزاده چنگ تحمیلی که حاصل حدود 40 ساعت مصاحبه با این آزاده است در آینده چاپ خواهد شد.

قبادی درباره بهجتی گفت: وی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کرد با تخلص شفق و در مناسبت های مختلف شعر می سرود و صاحب چند ین دفتر شعر از جمله مجموعه شعربارش نور، بهار آزادی، سرود سحر، در خلوت شب خیزان و سرود انقلابی است.

محمد حسین بهجتی از سوی امام خمینی(ره) به امامت جماعت شهر اردکان یزد منسوب شد و همچنین مسئولیت انجمن شعر اردکان را هم برعهده گرفت.

کتاب خاطرات حجت الاسلام محمد حسین بهجتی (شفق)در در 168 صفحه قطع رقعی و در شمارگان هزار و 100نسخه و با قیمت 3 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

پنجشنبه 1 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط