loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نشست «نواندیشی دینی با رویکرد فقهی» برگزار می‌شود

نشست «نواندیشی دینی با رویکرد فقهی» از سوی دفتر جنبش‌نرم‌افزاری پنجشنبه 15 بهمن در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر،این نشست از مجموعه پیش نشستهای همایش نواندیشی دینی است که به همت دفتر جنبش نرم افزاری و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حجج اسلام سیدعباس نبوی و عباس ایزد‌پناه از مدرسان حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد .

نشست «نواندیشی دینی با رویکرد فقهی» روز پنجشنبه 15 بهمن‌ماه از ساعت 9:45 تا 12 در سالن همایشهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در قم، میدان شهدا، ابتدای خیابان معلم برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم در گفتگو با خبرگزاری مهر، فضای کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی را مه‌آلود توصیف کرد.

حجت‌الاسلام احمد مبلغی در گفتگو با خبرنگار مهر در قم، روش شناسی علوم اسلامی را ضعیف دانست و اظهار داشت: چون روش‌های علوم دینی نامشخص است در نتیجه یک شاخص، گفتمان و فضای تفاهمی وجود ندارد از این رو فضای کرسی‌های آزاداندیشی و نوآوری مه‌آلود شد و ارائه دهنده نوآوری می‌ترسد حرفش را بیان کنند و یا نمی‌داند حرفش درست است یا خیر.

وی ادامه داد: کسانی که در جامعه شاهد نوآوری هستند معیار و شاخصی ندارند که ببینند این نوآوری با معیارهای اسلامی سازوگار است یا خیر؛ از این رو طرفین از ارائه نوآوری گریز دارند.

مبلغی تصریح کرد: در واقع نوآوری تضمینی ندارد که در یک مسیر درست و تکاملی قرار گیرد و تا مطلب نویی گفته می‌شود همه می‌ترسند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی لزوم مطالعه عمیق در زمینه روش‌شناسی را خواستار شد و اظهار داشت: هر چه روش‌شناسی علوم اسلامی ما قوی‌تر باشد یقینا امکان نوآوری بیشتر خواهد شد.

مبلغی با اشاره به اینکه نوآوری تخیلی نیست، خاطرنشان کرد: شفاف‌شدن، فعال شدن و ایجاد تحول در مطالعات روش شناسانه بسیار ضروری است.

دوشنبه 12 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط