loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هشتمین دوره پویش مطالعاتی روشنا همراه با جوایز هفتگی با محوریت کتاب های «آن بیست و سه نفر» و «ملا صالح»

کتاب «آن بیست و سه نفر» نوشته احمد یوسف زاده و کتاب «ملاصالح» نوشته رضیه غبیشی به عنوان کتاب های «هشتمین دوره پویش مطالعاتی روشنا» معرفی شد.

شنبه 17 تیر 1396

هشتمین دوره پویش ملی کتابخوانی «روشنا» از 17 تیرماه سال جاری آغاز می شود. در این دوره از پویش دو کتاب «ملاصالح» و «آن 23 نفر» به عنوان کتاب های محوری این مسابقه کتاب خوانی انتخاب شده اند.

کتاب «آن 23 نفر» شرح خاطرات احمد یوسف زاده و 22 نفر از دوستان رزمنده اش است که در دوران جنگ تحمیلی و روزهای نوجوانی به اسارت رژیم بعث درآمدند. آنها شاید تنها اسرایی بودند که در ایام اسارت با صدام حسین، دیکتاتور مخلوع عراق دیدار کردند.

صدام در پی آن بود که از این نوجوانان اسیر بهره برداری تبلیغاتی کند. «آن 23 نفر» روایت خاطرات یکی از این نوجوانان است که به قلم احمد یوسف زاده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب بعد از انتشار با استقبال قابل توجهی روبرو شد. رهبر انقلاب در تقریظی بر این کتاب نوشته بودند: «به این نویسنده خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه این زیبایی ها پرداخته سرپنجه معجزه گر اوست، درود می فرستم و جبهه سپاس بر خاک می سایم.»

کتاب «ملاصالح» هم روایت خاطرات ملاصالح قادری است. او کسی بود که در زمان جنگ تحمیلی بعد از اسارت نقش مترجم اسرا را ایفا می کرد. از قضا در دیدار نوجوانان اسیر با صدام حسین هم مترجم این گروه 23 نفره بوده است. این کتاب به قلم رضیه غبیشی نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

رضا کیانیان در مراسم رونمایی کتاب ملاصالح که اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه کتاب برگزار شد خطاب به راوی این کتاب گفته بود: «آقای ملاصالح قادری! من از شما متشکرم که هستید و وجودتان باعث آن است که من و ما هم باشیم و ملت ایران هم باشد.» پرویز پرستویی، دیگر بازیگر و هنرمند کشورمان هم هم حق ملاصالح را بر گردن خود و ملت ایران بسیار فراتر از تصور عنوان کرده و در مورد این کتاب گفته بود: «ملاصالح را باید با دل خواند و بس.»

این کتاب ها برای حضور در پویش کتاب خوانی «روشنا»، بازنویسی و زیر چاپ رفته اند. چاپ مجدد کتاب ها با کاهش قیمت پشت جلد همراه بوده است.

قیمت چاپ جدید «آن 23 نفر» با 5 هزار تومان کاهش از 15 هزار تومان به 10 هزار تومان و چاپ جدید «ملاصالح» هم با 4 هزار تومان کاهش از 12 هزار تومان به 8 هزار تومان رسیده است. این دوره از پویش هم مانند دوره های گذشته با جوایز ارزنده ای از قبیل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، کارت هدیه و صدها جایزه دیگر همراه خواهد بود.

هشتمین دوره از پویش کتاب خوانی «روشنا» از هفدهم تیرماه آغاز و تا هفدهم مهرماه ادامه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه شرکت در پویش مطالعاتی روشنا به پایگاه اطلاع رسانی rushana.ir مراجعه نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط