loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثنوی مولوی به زبان کودکان

نویسندگان مرتبط : حسین فتاحی

سوره مهر بازنویسی مثنوی معنوی توسط حسین فتاحی، از مجموعه 10 جلدی بازنویسی شاهکارهای ادبی ایران را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس حسین فتاحی با اعلام خبر بازنویسی مثنوی معنوی گفت:طبق رویکردی که از یک سال پیش در مرکز آفرینش‌های حوزه هنری در پیش گرفته، قرار است شاهکارهای ادبیات ایران برای گروه سنی کودکان در قالب قصه های کوتاه و ساده بازنویسی شود.

وی ادامه داد : در اولین مرحله از این طرح 10 کتاب مثنوی معنوی ،کلیله و دمنه ، گلستان و بوستان سعدی، شاهنامه فردوسی ،هزار و یک شب و تعدادی دیگر بازنویسی می شود که تاکنون 7 کتاب بازنویسی شده و تا پایان امسال 3 عنوان دیگر هم بازنویسی خواهد شد.

وی هدف این طرح را آشنایی کودکان با قصه‌های این کتاب‌ها دانست و افزود : سعی شده این قصه‌ها به صورت ساده و مناسب کودکان نوشته شود تا ضمن شناساندن قصه‌های این کتاب‌ها به کودکان ، در آینده آنها اصل کتاب‌ها را بخوانند.

فتاحی با بیان اینکه مدیریت این طرح به من سپرده شده گفت : سعی شده این کتاب‌ها با تصویرگری مناسب و در 100 صفحه ارائه شود و قصه‌ها جوری نوشته شود که نثر ساده ای داشته و برای کودکان جذاب و دلنشین باشد.

فتاحی در خصوص مثنوی مولوی افزود : در این باز نویسی سعی کردم قصه‌هایی که مناسب کودکان و جذاب و شیرین است را انتخاب کنم. مثل طوطی و بازرگان و قصه‌های دیگر که حدود 20 قصه می‌شود.

حسین فتاحی متولد ١٣٣٦ یزد، دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. فتاحی در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن» و «پسران جزیره» در زمینه ادبیات پایداری است و «عشق سالهای جنگ» رمان دیگر او از سوی نشر قدیانی تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است.«مدرسه انقلاب» ،«کودک و توفان» ، «امیرکوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست. وی هم اکنون «قصه‌های مزرعه سیب» را ترجمه و آماده چاپ دارد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
روزی ، روزگاری ، مردی . . . بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی
عشق سال های جنگ
قصه فرماندهان 3 (تکه ای از آسمان - بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی)
ماه مجلس : زندگانی آیت ا... مدرس

سه‌شنبه 20 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط