loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه سیاسی رهبر انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجموعه اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب در پنج حوزه معرفتی به زودی منتشر می شود.

حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به اندیشه جامع، منسجم و منطقی رهبر معظم انقلاب، گفت: بررسی اندیشه جامع رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیهی جامع الشرایط، زبردست، اسلام شناس و متفکر در همه ابعاد و زوایای حوزه دین ضروری است.

وی افزود: در این راستا مجموعه اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب در پنج حوزه معرفتی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در حال گردآوری است.

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل فلسفه سیاسی، فقه سیاسی، جامعه شناسی سیاسی رهبر معظم انقلاب و همچنین روابط بین الملل و کلام سیاسی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است که به زودی از سوی این پژوهشگاه منتشر می شود.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا در ادامه گفت: در حال حاضر جمعی از متخصصان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مشغول به گردآوری و تألیف این مجموعه هستند که تا سال آینده به جامعه فرهنگی کشور عرضه خواهد شد.

وی سپس ابراز داشت: فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب نخستین کتاب از مجموعه اندیشه سیاسی رهبر معظم انقلاب آماده انتشار است که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه سال آینده به چاپ خواهد رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب نگاه فیلسوفانه ای است به زندگی سیاسی ایشان از جایگاه دین و اندیشه دینی که در چند حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا تصریح کرد: مباحث نظری و مبانی فکری رهبر معظم انقلاب، آیین اجتماع از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، آیین زندگی شهروندی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، آیین شهریاری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و آیین سعادت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بخش های مختلف این کتاب را تشکیل می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ نهادی به بررسی فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب نپرداخته و مراکز و محققان مربوطه فعالیتی به صورت تخصصی در این راستا انجام نداده اند که این گام آغازینی برای این فعالیت است.

پنجشنبه 22 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط