loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیده شدن «خاطرات صادق طباطبایی» و انتشار خاطرات «فاطمه طباطبایی»

نویسندگان مرتبط : صادق طباطبایی

مجموعه 3 جلدی «خاطرات سیاسی اجتماعی صادق طباطبایی»، به عنوان اثر تقدیری بخش جایزه ویژه ایثار و شهادت کتاب سال انتخاب شد. در آبان ماه سال آینده از این اثر و نویسنده‌اش تجلیل به عمل خواهد آمد.

محمدعلی فقیه، مدیر کل انتشارات و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اعلام این خبر اظهار داشت: به گفته دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی، آثار برگزیده این آیین فرهنگی، بهمن هر سال معرفی خواهند شد و آثار قابل تقدیر نیز در آبان سال آینده، مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی ادامه داد: دومین دوره جایزه ویژه ایثار و شهادت کتاب سال، هیچ اثری را به عنوان کتاب برگزیده نشناخت و تنها مجموعه 3 جلدی «خاطرات سیاسی اجتماعی صادق طباطبایی» را شایسته تقدیر دانست.

*****
خاطرات فاطمه طباطبایی از سال‌های 1347 تا 1357 که توسط محمدجواد مرادی‌نیا تدوین شده، به همت پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تا پایان اسفند 88 منتشر می‌شود. آغاز زندگی مشترک با حاج احمد خمینی، سفر به نجف و اولین دیدار با امام خمینی (ره) موضوع برخی از خاطراتند.

محمدجواد مرادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره این اثر اظهار داشت: در این کتاب، خاطرات مستند 10 سال (1347- 1357) فاطمه طباطبایی، در قالب خاطره- داستان و به دلیل ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب، تدوین شده است.

وی درباره محتوای موضوعی این کتاب، خاطر نشان کرد: خاطرات فاطمه طباطبایی در 2 بخش؛ خاندان پدری‌ و بیت امام خمینی (ره) تنظیم شده اند.

نویسنده کتاب «خمین در انقلاب» در ادامه گفت: آغاز زندگی مشترک طباطبایی با حاج احمد خمینی در قم، مبارزات حاج احمد، سفر به نجف و اولین دیدار با امام خمینی (ره)، خاطرات تولد نخستین فرزند وی (حسن) و اقامت در نجف، موضوع برخی از این خاطراتند.

مرادی‌نیا با اشاره به خاطرات فاطمه طباطبایی از دوران حضور در نجف تصریح کرد: در این دوره، برنامه‌های روزانه امام خمینی (ره)، مسایل سیاسی، وقایع و اتفاقات آن روزها در نجف و شرح مهاجرت از عراق به پاریس بیان شده‌اند.

وی با اشاره به روند 2 مرحله‌ای تدوین این خاطرات گفت: ابتدا در بخش خاطرات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با انجام مصاحبه‌، این خاطرات ضبط و سپس برای ویراستاری و بازنویسی به من سپرده شدند.

مرادی‌نیا ادامه داد: در مراحل تدوین، سوالات جدیدی طرح شد که به صورت مکتوب برای خانم طباطبایی ارسال و وی به همین شکل پاسخ داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تدوین این خاطرات 2 سال به طول انجامید و اواخر سال 87 برای انتشار به پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی سپرده شده است.

کتاب خاطرات سال‌های فاطمه طباطبایی از سال‌های 1347 تا 1357 تا پایان اسفند 88 منتشر می‌شود.

کتب منتشر شده زیر از این انتشارات موسسه چاپ و نشر عروج در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آوای توحید
بر کرانه شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)
برگزیده ای از کتاب شرح چهل حدیث امام خمینی (ره)
تا همیشه آشنا: تصویرهایی از زندگی امام خمینی (س)
خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی
خاطرات سیاسی- اجتماعی دکتر صادق طباطبایی (جلد دوم)
خاطرات سیاسی- اجتماعی دکتر صادق طباطبایی (جلد سوم)
خاطرات کیومرث صابری (گل آقا)
سیره عملی امام خمینی(س) در اداره امور کشور (1368-1357)
طنین گام ابرهیم
منشور روحانیت
نسل کشی سرخ پوستان آمریکا یا حق قربانی کردن دیگران
پرواز با نور: (دو روایت از زندگی خانم مرضیه حدیده چی "دباغ") خاطرات و مبارزات
یک ساغر از هزار
یک ساغر از هزار

پنجشنبه 22 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

شیماء سامی

بسیار عالی بود.چه خبر مسرت بخشی.د ر طی این سالها هیچ مجموعه خاطراتی در مورد تاریخ انقلاب تا این حد مرا به وجد نیاورده بود و سوالها و شبهاتم را پاسخ نگفته بود.واقعیاتی که در این مجوعه کتابها در مورد امام خمینی(ره) و امام موسی صدر(حفظه الله) به قلم شیوای استاد دکتر صادق طباطبایی بیان شده است گمان نمیکنم در هیچ کتابی به این زیبایی و درخشندگی بازگو کننده حقایق در مورد منش و رفتار و کردار و افکار این عزیزان تا به اکنون ،به رشته تحریر در امده باشد

30 بهمن 1388

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط