loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهارت زندگی با رویکرد دینی

کتاب مهارت زندگی با رویکرد دینی، تالیف فریبا علاسوند به همت انتشارات سروش هدایت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جوان امروز با مسائل و مشکلات فراوانی روبه رو است و همین امر نیاز جدی او را به کسب مهارت های جدید زندگی سوق می دهد. از سوی دیگر با خلاء پاسخ گویی، اقناع کننده مواجه است. در این وضعیت فرد به سمت آموزش های سراب گونه ارائه شده از طرف غرب جلب می شود که نه تنها تشنگی را بر طرف نمی کند؛ بلکه به خاطر در نظر نگرفتن شرایط فرهنگی هر کشور، آثار سویی هم به دنبال خواهد داشت.

نویسنده این کتاب«مهارت زندگی با رویکرد دینی» سعی دارد تا مهارتهای زندگی را با رویکرد دینی بیان کند. وی در مقدمه می نویسد:«دیدگاه افراد نسبت به زندگی وهدف گذاری های آن ها در تعیین این مهارت ها نقش مهمی دارد. اگر کسی از زندگی تعریفی کاملا مادی داشته باشد و هدف اصلی را رسیدن به حداکثر رفاه مادی تعییین کند، به مهارت هایی نیاز دارد که با مهارت های مورد نیاز انسان آخرت گرا متفاوت است.

بر همین اساس بر آن شدیم که با توجه به فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، مهارت هایی را مورد توجه قرار دهیم که ما را در مسیر زندگی دین مدارانه و متعادل، میان جنبه مادی و معنوی زندگی این جهانی، هرچه بیشتر یاری می دهد. ما در وضعیت عینی تناقض واری قرار داریم، از یک سو عمیقا به مفاهیم دینی باور داشته واز سوی دیگر با شرایط جدید در زندگی های مدرن و آثار و پیامدهای آن مواجه هستیم. بنابراین لازم است که خلاقیت خود را برای حفظ اصول انسانی و آرمان های اسلامی زندگی مان تقویت کرده و خود را محکوم جبر ساختاری زندگی های مدرن نبینیم.»

از جمله مباحث ارائه شده در این کتاب می توان به خانواده ومهارت های زندگی، بهترین جایگاه و بهترین زمان برای یادگیری مهارت ها، خانواده و ارتقای دانش نظری اعضا، خدا، شناخت معصومان، تعلیم سلسله مراتب رفتار و اخلاق، خانواده و دانش های عملی، شناخت عقل و استفاده از آن در زندگی، تربیت ذهنی فرزندان، رشد تخیل و تکلم، آموزش نقش ها جنسیتی، سیاست خویشتن داری، قناعت، مهارت طول الامل یا آروزهای طولانی، مثبت اندیشی و کنترل خشم اشاره کرد.

کتاب مهارت زندگی با رویکرد دینی، تالیف فریبا علاسوند در 91 صفحه، برای نخستین بار در سال جاری به همت انتشارات سروش هدایت منتشر شده است.

جمعه 23 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

نرگس

تشکر.عالی

1 تیر 1392

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط