loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خمپاره زمستان منتشر شد

شماره زمستان خم‌پاره، سه‌ماهنامه طنز هنر و ادب پایداری منتشر شد. به گزارش روابط عمومی مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی، شماره پنجم نشریه خمپاره در صفحاتی با عناوین ترکش اول، دیده‌بان، سنگر، معبر، پورتال جامع سینمای جنگ، چاشنی، گرای 360 درجه و خشاب کتاب منتشر شده است.

آثاری از محمدحسین ابوترابی‌، محمد رضا اکبری، حامد تاملی، سید مسعود شجاعی طباطبائی، محمدعلی حضرتی، اسماعیل سکاک، حمیدرضا شکارسری و امید مهدی‌نژاد و گفتاری از رضا مصطفوی از بخش‌های مختلف خمپاره پنجم است.

در این شماره خمپاره خاطراتی از جانبازان آسایشگاه امام خمینی(ره) مشهد، معرفی کتاب «کاریکاتور دیکتاتور» اثر مهدی عزالدین، داستان‌ «ما هفت نفر بودیم» نوشته‌ی حامد تاملی و دلنوشته‌ «کبوتر سفید» اثر سید مسعود شجاعی طباطبایی آورده شده است.

در بخش سنگر و در گفت‌و‌گو با رضا مصطفوی، سردبیر ماهنامه امتداد و نویسنده عرصه دفاع مقدس آمده است: «خیلی از طنز­پردازها، حاضر نمی‌شوند پا به عرصه طنز دفاع مقدس بگذارند. حاضر نمی‌شوند با فرهنگ شهید و شهادت و آنچه که برایمان مقدس است شوخی بکنند. ورود به بعضی از حریم‌ها، جسارت خاص خودش را می‌خواهد. نمونه کاملش فیلم «اخراجی‌ها» است که یک فیلم طنز دفاع مقدس است، از ترکش‌های این جور انتقادها، نه تنها دور نماند که توی خط مقدم بود و خیلی هم فحش خورد. مثل اشکالی که برخی به کتاب «دا» می­کنند که می­گویند حرمت شهدا را حفظ نکردند، با ذکر مثلا این مطلب که حیوانات درنده جنازه شهدا را پاره می­کردند. با این­که واقعیت است، اما می‌گویند چرا این ذکر شد. شما در کار مطبوعاتی ممکن است کار فاخری هم ارائه دهید، اما عده­ای بگویند حرمت‌ها را شکستید. این یک آسیب جدی طنز هنر پایداری است.»

نشریه خمپاره در قطع جیبی، در 68 صفحه، با شمارگان 20هزار نسخه و با قیمت 400 تومان از سوی واحد طنز مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی قزوین به چاپ رسیده است.

متقاضیان دریافت یا اشتراک این نشریه و دیگر شماره این نشریه می‌توانند به فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب و همچنین سایت خم‌پاره به نشانی www.khompare.com مراجعه کنند.

همچنین شماره‌های 09355779596 و 09365779596 از طریق پیامک و شماره تلفن 2245256-0281 آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات علاقمندان است.

جمعه 23 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط