loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ پرستو در قاف

نویسندگان مرتبط : علیرضا قزوه

چاپ دوم کتاب «پرستو در قاف» نوشته علیرضا قزوه از سوی مرکز آفرینشهای انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر،این کتاب سفرنامه حج قزوه است که بخشی از آن در کتاب فارسی اول دبیرستان نیز آمده‌است و سالهاست که دانش‌آموزان با آن آشنایند. چاپ نخست این سفرنامه که سالها پیش تمام شده‌ بعد از سالها با تجدید نظر به دست چاپ سپرده شده‌است.

در «پرستو در قاف» می‌خوانیم: بوی مدینه می‌آید. این را از نم‌نم باران فهمیدم دلها بی‌تابند و چشمها گریان. سمت چپمان مسجد شجره‌است. کم‌کم شهری سپید‌‍پوش به استقبالمان می‌آید و من چقدر دوست دارم بقیع را ببینم و چقدر دلم می‌خواهد مدینه را بغل کنم و سرش را بگذارم روی شانه‌هایم و چقدر دوست دارم نخلهای مدینه را، کبوتران حرم رسول‌الله راٰ. سه دانگ بهشت باید همین‌جا باشد و ما وسعت اینجا را نمی‌توانیم درک کنیم.

از عناوین مطالب کتاب می‌توان به باید نفسی پل شد و از خویش گذشت، خداحافظ تهران، سلام جده، شهری در یک فرودگاه، پشت در بسته حرم و روزهای آخر اشاره کرد.

«پرستو در قاف» با شمارگان 2500 نسخه در 140 صفحه و به قیمت 2500 تومان منتشر شده‌است.

علیرضا قزوه، در سال 1342 در گرمسار دیده به جهان گشود. وی مولف حدود سی اثر منتشر شده در حوزه‌های شعر، تحقیق، پژوهش و سفرنامه، و از نام‌های شناخته‌شده شعر انقلاب اسلامی است. نام قزوه در کنار نام شاعرانی چون سلمان هراتی، سید حسن حسینی، قیصر امین‌پور و ...همواره حضوری پررنگ در شعر اجتماعی، آیینی و شعر دفاع مقدس داشته است.
علیرضا قزوه مسئولیت‌های فرهنگی زیادی داشته. از جمله، وی وابسته فرهنگی ایران در تاجیکستان، رییس شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و مدیر مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی نو بوده است.

آثار مکتوب زیر از این شاعر و نویسنده در فروشگاه اینترنتی سایت پاتوق کتاب و نمایندگی های تهران و قم دفتر نشر معارف قابل تهیه است:
از خیبر جنوب
از نخلستان تا خیابان
با کاروان نیزه
روایت چهاردهم
قطار اندیمشک و ترانه های جنگ
من می گویم، شما بگریید
پشت هر سنگ ، خداست

شنبه 24 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط