loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زروئی نصرآباد و رمانی درباره حضرت ابوالفضل(ع)

نویسندگان مرتبط : ابوالفضل زرویی نصرآباد

ابوالفضل زروئی نصرآباد، که با اشعار طنزش شناخته می‌شود، این بار به کاری متفاوت روی آورده و در حال نگارش رمانی بر اساس زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع) است.

ابوالفضل زروئی نصرآباد، طنزپرداز و پژوهشگر، به خبرنگار فارس، گفت: برای نگارش این رمان که به شیوه داستان در داستان و در خلال روایتی امروزی پیش می‌رود، نزدیک به یک سال در منابع تاریخی شیعی پژوهش کرده‌ام.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نگارش اولیه داستان به نیمه رسیده است اما با توجه به جایگاه و اهمیتی که حضرت ابوالفضل (ع) در شریعت شیعه و در میان مردم ما دارد، نیاز به دو یا سه بار بازنویسی احساس می‌شود و گمان می‌کنم بتوانم تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده آن را به پایان برسانم و تحویل ناشر بدهم.

نویسنده کتاب «تذکرة المقامات» با اشاره به کمبود منابع مستند پیرامون حضرت ابوالفضل (ع)، خاطرنشان کرد: شاید تعداد منابعی که بتوان به آن استناد کرد از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نکند و این به شدت دست نویسنده‌ را می‌بندد.

زروئی از «موسوعة الامام حسین (ع)» به عنوان معتبرترین سند موجود پیرامون زندگینامه حضرت ابوالفضل (ع) نام برد و متذکر شد: این مجموعه ارزشمند که قرار است در 20 جلد منتشر شود تمام روایت‌های معتبر پیرامون امام حسین (ع) و یاران ایشان را گردآوری کرده است.

وی ادامه داد: من تا پیش از آنکه جلد نهم این مجموعه را که به حضرت ابوالفضل (ع) اختصاص دارد ببینم، به منابع گوناگونی نظیر «لهوف» ابن طاووس، «جلال العیون» و مقاتل گوناگون سر زده بودم اما این کتاب من را از تمام این منابع بی‌نیاز کرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مردم از تولد، سنین نوجوانی و جوانی و سایر فرازهای زندگی حضرت ابوالفضل (ع) محدود است، عنوان کرد: من در این رمان اطلاعات پراکنده زندگی آن بزرگوار را ذره ذره از منابع گوناگون استخراج کرده و مورد بهره‌برداری قرار داده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه واقعه عاشورا به رغم اهمیتی که در زندگی حضرت ابوالفضل (ع) دارد، محور اصلی این رمان نیست، تصریح کرد: به طور کلی تلاش من بر این است که مخاطب را در بستری داستانی با سیر زندگی حضرت ابوالفضل (ع) آشنا کنم.
انتشارات نیستان عهده‌دار انتشار این رمان است.

همچنین همین انتشارات مجموعه شعرهای طنز، مجموعه مقالات پژوهشی در مورد طنز و مجموعه افسانه‌های طنز آمیز زروئی نصرآباد را آماده انتشار دارد که به زودی آنها را در سه جلد مجزا روانه بازار کتاب می‌کند.

از این نویسنده و طنز پزداز کتاب «اصل مطلب» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 28 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط