loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنگری؛غروب بود و تو نبودی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سنگری

محمدرضا سنگری مجموعه نثر ادبی ـ آیینی جدیدش را با عنوان «غروب بود و تو نبودی» به کوشش نشر تکا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «غروب بود و تو نبودی»، عنوان کتاب جدیدی از «محمدرضا سنگری» است که در قالب نثر ادبی منتشر شده است.

در سخن ناشر می‌خوانیم: «ن، والقلم، و ما یسطرون! سوگند به قلم، و سطرهایی که می‌نگارند، واژه‌ها، عصای دست قلم‌هایند؛ و قلم‌های سربلند، جرأت‌های رشید شکوفایی و تراوایی انسان: جاری و روانه، در زمینه‌های زمین؛ و تپنده و توفنده، در زمانه‌های زمان ...، و نثرهای ادبی، در این میان ـ که انگار نثرهایی منصور، برآمده بر بلندای شاخساران بالندگی و پر برگ و باری منظورند ـ یک سر و گردن، همیشه خدا، رساتر و گویاتر ـ هم ـ میتوانند بود. کوتاه‌نویسی و پر و پیمان‌نویسی را نیز ـ شاید ـ رسم مرسوم ادبیات منثور، هم، بتوانیم شمار کرد!»

عناوین فهرست این کتاب عبارتند از: کو آن نگاه؟، آفرینش، راستان، پنجره، آفتاب، نام تو، چشمه‌ها، با آشنایان پرواز، پاسخ نامه، زمستان ... بهار!، غدیر، بلوغ رسالت، بر بالین پدر، حضور، با فاطمه!، آینه‌های رو به رو، ولادت حسین (ع)، آیینه‌دار خدا، یا حسین!، با کربلا، نیایش شام غریبان، ماه در غبار، اذان به وقت عشق، آب آورده‌ام پدر!، بخواب دخترم!، سبز قبا، اربعین، عید بلافاصلگی، شهید کیست؟، فصل نیایش و پالایش، نماز، بهشت اردیبهشت، به بهشت خوش آمدید!، شب، پشت خیمه‌های سوخته.

بخشی از آینه‌های رو به رو در زیر آمده است: «هیچ آیت و آینه‌ای روشن‌تر از تو پیامبر را ننمود. قرآن پیامبر با تو راست ایستاد و صد و چهارده بار در زخم‌هایت تفسیر شد. خدا پیامبر را در قرآن «اسوه» خواند و تو نیز در کربلا خود را اسوه خواندی و گفتی: «لکم فی اسوه». ای طلوع دوباره رسول در مشرق قتلگاه، ای تلاوت دوباره وحی با زبان زخم!»، ای قاری تنها بر حرای نیزه‌ها. ای خاتم خون در کعبه کربلا! دین با پیامبر تمام شد و عشق با تو».

«محمدرضا سنگری»، در سال 1333 در شوش دانیال متولد شد. سنگری تاکنون در تالیف 35 جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و تربیت معلم مشارکت داشته و حدود 30 جلد کتاب در حوزه ادبیات، فرهنگ و تعلیم و تربیت از او به چاپ رسیده است.

«نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس(سه جلد)»، «آینه داران آفتاب(دو جلد)»، «چهل روز عاشقانه»، «یادهای سبز»، «حنجره معصوم»، «گلبرگ‌ها»، «سیب و عطش»، «روایت عطش و آتش»، «سلام موعود» و ... .

«غروب بود و تو بودی» در سه هزار نسخه، به بهای 19 هزار ریال و در 156 صفحه از سوی نشر تکا منتشر شده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آینه داران آفتاب (دوره دو جلدی)
راز رشید
عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس - جلد اول
عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس - جلد دوم
ماه در آب
چهل روز عاشقانه

شنبه 1 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط