loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اورنگ» کتاب جدید بلخاری

نویسندگان مرتبط : حسن بلخاری قهی

کتاب «اورنگ»، شامل مجموعه مقالاتی درباره مبانی نظری هنر، نوشته «حسن بلخاری» به اهتمام پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این کتاب شامل بخش مبانی هنر اسلامی- هنر و نظر حکمت، نظر و عرفان است.
در بخشی از کتاب آمده است که هنر و حکمت و اندیشه در تاریخ فرهنگ و هنر ایرانی چنان در هم تنیده و مانوس‌اند که نمی توان هنر را بدون حکمت و اندیشه را فارغ از هنر، ادراک و تحلیل کرد.
این مجموعه مقالات در گستره حکمت، اندیشه و زیبایی‌های نظری هنر سعی می‌کند بخشی از این انس و ارتباط را در تمدن ایرانی اسلامی شرح دهد.
این کتاب در 292 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

بلخاری درباره اینکه چه آثار دیگری در دست انتشار دارد گفت: کتابی با عنوان «هندسه، خیال و زیبایی» در مرحله چاپ است که در این کتاب تبیین مبانی معرفت‌شناختی و حکمی هنر و زیبایی در تمدن اسلامی و آرای اخوان‌الصفا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

تا کنون چندین کتاب در حوزه هنر و عرفان اسلامی از بلخاری توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده که از جمله آنها می‌توان به کتاب «مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی» در دو دفتر جداگانه و کتاب «تجلی نور و رنگ در هنرهای ایرانی ـ اسلامی» اشاره کرد.

ارائه بیش از چهل مقاله، بیش از پانزده کتاب تألیفی و چند کتاب در دست انتشار، حسن بلخاری را به عنوان یکی از پژوهشگران فعال در زمینه فلسفه هنر در تمدن اسلامی معرفی کرده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و استاد فلسفه هنر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•حکمت، هنر و زیبایی
•در دایره معنا: شرح آیات معنوی در ابیات مثنوی جلد 1
•سرگذشت هنر در تمدن اسلامی جلد 1
•مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر اول: وحدت وجود و وحدت شهود
•مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر دوم کیمیای خیال

یکشنبه 2 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط