loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب صوتی «ترکش‌های ولگرد» با صدای سرشار منتشر شد

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

کتاب صوتی یک کتاب طنز دفاع مقدس به نام «ترکش‌های ولگرد» با صدای محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) توسط نشر الکترونیکی شاهد منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، این کتاب صوتی شامل متن کامل مجموعه داستانی طنز «ترکش‌های ولگرد» است که در 5 جلد توسط نشر شاهد برای گروه سنی نوجوان به چاپ رسیده است.

سرشار از گویندگان پیشکسوت رادیو است که 24سال گویندگی «قصه ظهر جمعه» در شبکه سراسری رادیو را برعهده داشته است.

به گزارش سایت نوید شاهد، وی همچنین نویسنده و منتقدی تواناست. آثار سرشار تاکنون دست کم 26 جایزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده و برخی از آنها در داخل و خارج کشور به زبان‌های انگلیسی و اردو، ترجمه شده است. نشریه بین‌المللی who is who، در سال 1373، نام وی را به عنوان یکی از مشاهیر فرهنگ ایران به ثبت رساند.

افزون بر این آثار از سرشار ده‌ها مقاله، نقد و مصاحبه‌های تخصصی در مطبوعات مختلف کشور به چاپ رسیده که هنوز مجالی برای تدوین آنها به صورت کتاب به دست نیاورده اما 4 عنوان کتاب جدید او در دست چاپ است.

** ادبیات داستانی ایران بعد از انقلاب جهش بزرگی داشته است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس انجمن قلم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادبیات داستانی کشور به لحاظ کمی و کیفی جهش بزرگی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) ظهر امروز در جمع تعدادی از اهالی قلم در گرگان افزود: با مقایسه آثار نویسندگانی که هم در دوران قبل و هم بعد از انقلاب آثاری منتشر کرده‌اند، ملاحظه می‌شود آثار دوران بعد از انقلاب آنان به لحاظ کمی و کیفی از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به آثار نویسندگان کشورهای نزدیک که در ادوار مختلف جوایز نوبل را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: آثار برخی از نویسندگان کشورهای همسایه به لحاظ ساختاری قابل مقایسه با آثار نویسندگان کشورمان نیست.

رئیس علمی گروه ادبیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه وضعیت ادبیات داستانی کشور در قیاس با تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله ایران هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است، تصریح کرد: متاسفانه در دهه‌های اخیر برخی از نویسندگان کشور در آثار خود – مانند قبل از انقلاب - از غرب دنباله‌روی می‌کنند.

سرشار از جایگزین شدن انگیزه مادی به جای انگیزه‌های هنری و معنوی به‌عنوان یک زنگ خطر برای ادبیات داستانی نام برد و افزود: انسان باید در پدید آوردن یک اثر هنری خوب، دست کم از یکی از دو فاکتور عشق و تعهد برخوردار باشد، که مطلوب‌ترین حالت، بهره‌مندی از هر دوی آنهاست.

وی دوران بعد از دفاع مقدس را دوران بحران در ارزش‌ها در عده‌ای از نویسندگان اعلام کرد و ادامه داد: بعد از اتمام هشت سال دفاع مقدس دعوت به ورود جدی در فعالیت‌های اقتصادی از سوی برخی مسئولان و ورود گسترده خود و دیگر اعضای خانواده‌شان در این حیطه‌ها باعث شد تا تمایلات مادی در سطح جامعه تقویت و معنویات تضعیف شود.

محمدرضا سرشار رویکرد برخی از نویسندگان به نوشتن آثار سفارشی را از دیگر مشکلات فعالان عرصه ادبیات داستانی برشمرد و گفت: برخی از نویسندگان با این تفکر که با نوشتن نمی‌توان به همه تمایلات خود دست یافت، به نگارش آثار سفارشی روی آورده‌اند، که این امر کاهش تولید آثار خلاق از سوی آنان را موجب شده است.

وی از آرمان‌گرایی به عنوان یک اصل برای دست یافتن به ارزش‌ها نام برد و گفت: اگر آرمانی وجود نداشته باشد، مطمئنا تعهدی هم وجود نخواهد داشت.

یکشنبه 2 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط