loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فمینیسم در محکمه نقد

مقالات برگزیده دومین همایش جهانی زنان با عنوان «ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم » در پنج جلد کتاب از سوی دبیرخانه دومین همایش جهانی زنان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مرجان پروانه، مدیر اجرایی نهاد دانشجویی دانشگاه تهران درباره این همایش گفت: بر اساس فراخوان اعلام شده، 300 مقاله فارسی و 70 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از میان آنها، مقالات برگزیده در قالب پنچ جلد منتشر و چکیده آن در زمان برگزاری همایش به میهمانان داده خواهد شد.

پروانه افزود: از این پنج جلد کتاب، دو جلد به زبان فارسی، یک جلد به زبان عربی، یک جلد به زبان انگلیسی و همچنین یک جلد به صورت چکیده مقالات در آمده است. هر پنج جلد کتاب به جریان‌شناسی فمینیسم با عنوان «فمینیسم، شکست افسانه آزادی زنان» به نقد از فمینیسم می‌پردازد. یکی از نقدهای وارد شده به جریان فمینیسم در افغانستان است و دیگری به نقد فمینیسم از زبان نویسندگان و منتقدان غربی می‌پردازد.

مدیر اجرایی نهاد دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: این همایش با هدف بسط و گسترش اندیشه اسلامی درباره مسوولیت حقوق زنان، بنیان خانواده و واکاوی و نقادی پیامدهای منفی فمینیست و تأثیرات منفی آن در روند رو به زوال و فروپاشی خانواده و کارکردهای آن در غرب پرداخته است.

دومین همایش «ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمینیسم » با همکاری امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، دفتر امور بین‌الملل زنان وزارت امور خارجه، معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون خانواده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع جهانی تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مرکز مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای قم (ماهنامه سیاحت غرب)، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه الزهراء(س)، گروه مطالعات زنان دانشگاه‌های از جمله تربیت مدرس، تهران، تربیت معلم، علامه طباطبایی(ره) و دانشگاه الزهرا(س)، گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی تهران، واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا (س)، موسسه فرهنگی اندیشه شرق و دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.

این همایش در روزهای پنجم و ششم اسفند ماه با حضور صاحبان قلم و منتقدان فمینیسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دفتر نشر معارف در این زمینه تاکنون کتابهای «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «عریان کردن فمینیسم»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها»، «بررسی مبانی فلسفی، اخلاقی، کلامی و آثار عملی فمنیسم»، «دختران به عفاف روی می آورند»، «دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنها را آزاد می کند»، «فمنیسم در آمریکا تا سال 2003»، «فمنیسم؛ راه یا بی راه» و... منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

دوشنبه 3 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط