loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی در فلسفه سیاست در اسلام از یحیی یثربی

نویسندگان مرتبط : سید یحیی یثربی

کتاب «مقدمه‌ای بر فلسفه سیاست در اسلام» اثر یحیی یثربی از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

کار فلسفه سیاست از طرفی تجزیه و تحلیل مبانی و مسائل نظام‌های سیاسی بوده و هدفش همانند همه رشته‌های معرفت بشری آن است که سیاست خاص یا نظام خاص را، از لحاظ نقاط قوت و ضعف مبانی و دلایل بررسی کرده و در مقایسه با سیاستهای دیگر یا نظام‌های دیگر، ارزیابی کند.

ازطرف دیگر به اصلاح و تکمیل و توسعه سیاست یا نظام سیاسی مطلوب کوشیده و در روند مستمر آزمون و خطا، پیشنهادهای سازنده ارائه دهد.

درمرحله سوم، وظیفه فلسفه سیاست آن است که عوامل موثر درسرنوشت فرد وجامعه، ازقبیل تربیت،آموزش، پژوهش،مدیریت، فرهنگ، هنر وغیره را در یک نظام و درارتباط با همدیگر تعریف نموده وهدف‌هایشان را مشخص کند. سپس نظام را به رعایت آن تعریف‌ها و حرکت به سوی آن هدفها تشویق کند.

این کتاب در دو دفتر تنظیم شده است و هر دفتر به بخشها و فصول گوناگون تقسیم می‌شود.

سابقه بحث سیاست تا انقلاب اسلامی ایران و فلسفه سیاست پس از انقلاب اسلامی دفاتر این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

اصول سیاست از نظر ارسطو، سیاست از نظر فلاسفه جهان اسلام، سیاست متاثر از تجدد غرب، فلسفه سیاست پس از انقلاب اسلامی از جمله فصول این کتاب به شمار می‌رود.

از استاد یثربی کتابهای «قلعه و قلندر»، «محمد (ص) پیام آور عدل و آزادی»، «فلسفه چیست»، «ماجرای غم انگیز روشنفکری در ایران»، «عرفان عملی در اسلام» و... در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 4 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط