loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات «حاجی بخشی»

نویسندگان مرتبط : محسن مطلق

محسن مطلق در حال تدوین خاطرات ذبیح‌الله بخشی‌زاده، معروف به «حاجی بخشی» در قالب کتاب است. این اثر توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

محسن مطلق، خاطره و داستان‌نویس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این اثر اظهار داشت: خاطرات کودکی تا سال‌های اخیر حاجی بخشی براساس 50 ساعت گفت و گو و با قالب روایی تدوین می‌شوند.

نویسنده کتاب «جاده‌های خلوت جنگ» درباره شخصیت حاجی بخشی گفت: وی از زمان انقلاب اسلامی در گردهمایی‌ها و تظاهرات‌ها شرکت داشته و به دلیل برخورداری از روحیه بانشاط و شاد، خاطرات جالب توجهی از دوران جنگ تحمیلی بیان کرده است.

مطلق در ادامه خاطر نشان کرد: خاطرات حاجی بخشی با طنز عجین است. وی 3 مرتبه موجبات خنده امام خمینی (ره) را فراهم کرده که این موضوع را از افتخارات خود می‌داند.

این خاطره و داستان‌نویس با اشاره به تدوین فصل‌هایی از خاطرات حاجی بخشی، درباره زمان حضور وی در جبهه تصریح کرد: ذبیح‌الله بخشی‌زاده سال 1312 در یکی از توابع اراک متولد شد. در سن 7 سالگی پدرش توسط نیروهای متفقین، کشته می‌شود و او از آن پس مسوولیت خانواده را به عهده می‌گیرد. حاجی بخشی از سن 47 سالگی به جبهه‌ اعزام شده و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها بوده است.

مطلق در پایان با تاکید بر عدم آماده شدن این اثر برای بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، کتاب خاطرات «حاجی بخشی» توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

رمان طنز و جنگی «مگیل» نوشته محسن مطلق نیز توسط همین ناشر در دست چاپ است.

گفتنی است «محسن مطلق» متولد 1348 تهران است. در نوجوانی، یعنی در سال 1362، برای اولین بار به جبهه‌های جنگ رفت و تحت تأثیر آن فضا تا پایان جنگ در جبهه ماند. «مطلق»‌ کار نوشتن درباره‌ جنگ را با کتاب «زنده بادکمیل» آغاز کرد و چند کتاب دیگر مثل «برد ایمان»، «مخمل یادها»‌،‌ «نگاه شیشه‌ای»‌،‌ «مهاجر مهربان»، «یک روز یک مرد»‌ و مجموعه داستان «آنجا که من بودم» از جمله کارهای اوست.
بعد از جنگ در دانشگاه علم و صنعت تهران طراحی صنعتی خواند و دستی هم در موسیقی دارد و سالهاست نی می‌نوازد. او در سال 1380 ازدواج کرده و یک فرزند به نام سینا دارد.

آثار:
زنده‌ باد کمیل، مخمل یادها، بُرد ایمان، سفرنامة جنگ، نگاه شیشه‌ای، مهاجر کوچک (درباره شهید دقایقی)، یادگار (داستان زندگی شهیدان جعفریان و واعظی)، شهید آوینی (داستان نوجوانان)، آنجا که من بودم (مجموعه داستان)، قصه‌های شهر جنگی: نگهبان کوچک (درباره شهر سر پل ذهاب)، قصه‌های شهر جنگی: درخت تنها (درباره شهر مهران)

آثار مکتوب زیر از این نویسنده ادبیات پایداری در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
جاده های خلوت جنگ
زنده باد کمیل
فرمانده من ( دفتر اول )
قصه فرماندهان 11 (مهاجر مهربان - بر اساس زندگی شهید اسماعیل دقایقی)
قصه فرماندهان 20 (یک روز، یک مرد - براساس زندگی سردار شهید حاج داود کریمی)
نگاه شیشه ای

چهارشنبه 5 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط