loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مروجان دین اسلام از دانشگاه‌های آمریکا اخراج می‌شوند

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا گفت: مسئولان دانشگاه به ما استادان دانشگاه تاکید می‌کردند که نباید در دانشگاه اظهار عقیده کنید و فقط باید به تدریس خود بپردازید و اگر به ترویج دین اسلام بپردازید اخراج خواهید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالعزیز ساشادینا استاد دانشگاه ویرجینای آمریکا در دومین همایش جهانی زنان، با عنوان «ره‌آورد جهان اسلام در مسائل زنان و واکاوی پیامدهای فمنیسم» که از صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، به بررسی تاثیرات فمنیسم بر اخلاق اجتماعی در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: زیربنای دین اسلام، تقویت روابط انسانی است.

ساشا دینا تاکید کرد: فمنیسم زمانی صورت می‌گیرد که زن از حقوق خود دفاع می‌کند و جنبه‌های مهمی در این امر وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه من 35 سال در حوزه دینی فعالیت و تحقیقات داشته‌ام، خاطرنشان کرد: هنوز زن از نظر مقام علمی شناسایی واقعی را از خود ندارد، پس از حق خود دفاع می‌کند و این امری طبیعی است.

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا در ادامه تاکید کرد: در سال 1960 یعنی 50 سال پیش، دانشگاه ویرجینیا که یک دانشگاه دولتی در آمریکا است دختران و زنان را به این دانشگاه راه نمی‌داد و اکنون آمار تکان‌دهنده‌ای در این دانشگاه مشهود است که بیش از 70 درصد زنان مورد حمله مردان قرار گرفته و 28 درصد زنان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

ساشا دینا در ادامه گفت: مسئولان دانشگاه به ما استادان دانشگاه تاکید می‌کردند که نباید در دانشگاه اظهار عقیده کنید و فقط باید به تدریس خود بپردازید و اگر به ترویج دین اسلام بپردازید اخراج خواهید شد.

وی افزود: اما باید توجه داشت کلاس‌های درسی که قبلا با 18 نفر دانشجو برگزار می‌شد، اکنون در حوزه دینی این کلاس‌ها با 200 دانشجو تشکیل می‌شود و این امر نشان دهنده استقبال دانشجویان از اسلام است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه زن‌ها در معنویت از مردان معتقد‌تر هستند، خاطرنشان کرد: در اعتقادات دینی زنان همواره جلوتر از مردان هستند و زنان در تربیت خانواده و فرزندان خود پیشروتر از مردان هستند.

وی افزود: پزشکان و پرستاران اظهار دینداری نمی‌کنند، اما اکنون وضعیتی پیش آمده که زنان موجب پیشرفت دین در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها شده‌اند.

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا با تاکید بر اینکه نقش زنان در ساختارهای اخلاقی و دینی جامعه بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: چه در آئین بودایی و هندویی و چه در دین‌های دیگر، زنان همواره پشت پرده، شخصیت‌های بزرگ را پرورش داده‌اند همانطور که اگر حضرت فاطمه نبود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نبودند.

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا خاطرنشان کرد: من ایرانی نیستم اما از نظر روحی یک ایرانی هستم چون حرم امام رضا(ع) در ایران قرار دارد و من خود را خارجی نمی‌دانم و امیدوارم شما ایرانی‌ها مرا بپذیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسیحیت اعتقاد دارد اگر می‌خواهید به خدا نزدیک شوید باید دنیا را ترک کنید، گفت: در مقابل این اعتقاد، اسلام معتقد است انسان‌ها باید زندگی کرده و در این دنیا به خوبی زندگی کنند تا در آن دنیا سرافراز باشند.

ساشا دینا در ادامه تاکید کرد: دختران و پسران آمریکایی به من می‌گویند به ما نماز یاد بدهید و من به آنها می‌گویم فقط می‌توانم در دانشگاه دین شناسی به شما بیاموزم و وقتی دلیل این امر را از این دانشجویان جویا می‌شوم آنان اعلام می‌کنند چون در اسلام صلح و سلامتی می‌بینیم.

وی افزود: زنان حامی فمنیسم اعتقاد دارند، همسرداری و مادر بودن کار زنان نیست و این مسئولیت‌ها فردی و مستقل است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه چهار نیاز انسانی در جامعه جهانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولین نیاز انسانی معنویت و اجتماعی بودن، سلامت جسم و روان‌شناسی از دیگر نیازهای انسانی است.

ساشا دینا در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که فمنیسم معتقد است انسان‌ها نباید قناعت داشته باشند چون انسان‌ها مصرف‌گرا بوده و اگر انسان‌ها قناعت پیشه کنند اقتصاد دنیا به هم می‌ریزد.

وی افزود: نیازهای اولیه، مرتبط با زندگی جسمی ما است و در احادیث نبوی به این مقوله بسیار اشاره شده است.

ساشا دینا با اشاره به اینکه انسان‌ها برای این زندگی می‌کنند که خود را به دیگران نشان بدهند و این امر هدف اصلی زندگی را از بین می‌برد، تاکید کرد: فمنیسم فعالیت‌هایی دارد که این فعالیت‌ها خلع بزرگی در مسائل اجتماعی پیش آورده است. اگر اعتماد در جامعه وجود نداشته باشد انسان‌ها نمی‌توانند صادقانه میان یکدیگر رابطه برقرار کنند و از جمله این روابط، روابط زناشویی است که عدم اعتماد در آن، این رابطه را به مخاطره می‌اندازد.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در آمریکا و در دانشگاه ویرجینیا دختران و زنان پس از ساعت 21 شب نمی‌توانند از دانشگاه خارج شوند چون مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و با توجه به این امر اگر در جامعه‌ای اعتماد وجود نداشته باشد و خطر در کمین باشد، آن جامعه به درد زندگی کردن نخواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد در خصیصه انسانی بودن، امر مهمی بوده و اگر اعتماد نباشد نمی‌توان زندگی کرد، تاکید کرد: مردم آمریکا فکر می‌کنند می‌توانند به وسیله کامپیوتر مسائل اجتماعی را حل کنند. دانشجویان آمریکایی همواره قرص‌های آسپرین و آرام‌بخش همراه خود دارند به دلیل اینکه مشکلات اجتماعی و خانوادگی گریبان‌گیر آنهاست و این دانشجویان می‌خواهند این مشکلات را با قرص حل کنند، در صورتی که با معنویت این مشکلات را می‌توان حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه فمینیست‌ها می‌خواهند خداوند را مونث قلمداد کنند در صورتی که خداوند نه مذکر و نه مونث است، در ادامه گفت: اخلاقیات در اعتقادات فمینست‌ها صدمه دیده است. مرکزیت دینی بر این است که خود را بهتر کرده و احترام خود را داشته باشد و این امر نشانگر روح دینی است.

ساشا دینا افزود: مقصد دینی با قدرت بخشیدن فرد است و فرد باید در تربیت خود نقش موثری داشته باشد. اگر در خانواده عدالت اجرا نشود پس چگونه می‌توانیم عدالت را در جامعه برپا کنیم. پس باید از خانواده خود شروع کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: در محیطی که اعتقادات فمنیستی قوت گرفته خانواده تضعیف شده است و زنان مسیحی در نتیجه این امر مجبور شدند تشکلی را تشکیل دهند تا از خود و خانواده‌شان دفاع کنند.

وی افزود: انسان‌ها از تجربه فرهنگ‌های دیگر هم می‌توانند استفاده کنند، اما باید توجه داشت نباید این فرهنگ‌ها را وارد فرهنگ جامعه خود کنیم.

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: من به تمامی کشورهای دنیا سفر کرده‌ام اما در هیچ کجای دنیا به اندازه فرهنگ غنی ایرانی ندیده‌ام و شما باید سعی کنید این فرهنگ اصیل را از دست ندهید.

جمعه 7 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط