loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فردی گزیده‌ای از سرمقاله‌های «کیهان بچه‌ها» را منتشر می‌کند

نویسندگان مرتبط : امیرحسین فردی

امیرحسین فردی همزمان با پایان نگارش جلد دوم رمان «اسماعیل» از گزینش و انتشار بخشی از سرمقاله‌های سال‌های اخیر خود در هفته‌نامه «کیهان بچه‌ها» خبر داد.

«امیرحسین فردی»، نویسنده برجسته حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) در ارتباط با این یادداشت‌ها گفت: کیهان‌بچه‌ها به نوعی قلب ادبیات کودک و نوجوان ایران است و من برای مدت بیش از 25 سال در این مجله و به صورت جدی برای کودکان سرمقاله هفتگی نوشته‌ام. این سرمقاله‌ها با وجود اینکه بسیار ساده است، اما تمامی وقایع و حوادث روز کشور و نیز رویدادها تاریخی و مذهبی جاری در کشور را برای آن‌ها روایت کرده است. من هم‌اکنوندرصدد این هستم که سال آینده به گزینشی در میان این سرمقاله‌ها بپردازم و مجموعه‌ای از آن‌ها را چاپ کنم، چرا که احساس می‌کنم برخی از این مقالات باید در آرشیو همین مجله بماند و زیبا بودنش به درکنار سایر موضوعات قرار داشتن است.

وی همچنین در ارتباط با رمان «اسماعیل» خود نیز گفت: با اینکه جلد دوم اسماعیل را تقریباً تمام کرده‌ام، اما باید به بازنویسی آن اقدام کنم. اما خودم هنوز هم نمی‌دانم که چه چشم‌اندازی را باید برای این اثر ترسیم کنم. بسیاری از دوستان من در کشور جلد نخست رمان را که خواندند اظهار محبت‌های زیادی نسبت به آن کردند و اکنون در حال فکر کردن به آن هستم که آیا می‌توان نظر این دوستان را به این رمان وارد کر و یا نه و آیا این موضوع کشش خود را دارد یا نه.

فردی افزود: اسماعیل جزوی از وجود من است و من در نوشتن از آن چیزی جز ذات زندگی‌ام را به تصویر نکشیده‌ام و زیبایی‌ها را به هر شکل و سبک و سیاقی به تصویر کشیده‌ام و آن را ادامه داده‌ام. بسیاری از دوستان به من گفتند که اسماعیل داستان خود من است، در حالی‌که اگر به واقع بخواهم بگویم من تنها در اسماعیل برخی از حقایق را بازگو کرده‌ام.

فردی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به عادات نویسندگی خود اشاره کرد و گفت: من با اینکه از نظر اجرایی گرفتاری‌های بسیاری دارم، اما همیشه هرکاری را که شروع کنم تا انتهایش هستم و به پای آن می‌ایستم که نمونه‌اش هم جریان مسابقه داستان انقلاب و نیز جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور بود. اما در همه این سال‌ها نوشتن برایم اصل بوده است و جزئی جدایی‌ناپذیر از من. حتی در همین روزها هم هر روز ساعتی را به نوشتن اختصاص می‌دهم، در اتاقم را می‌بندم و تمام تلفن‌ها نیز قطع می‌شود و تنها ذهن خودم را متمرکز بر نوشتن می‌کنم. نوشتن برایم همیشه موضوعی همراه با وسواس بوده است و به همین خاطر گاه موضوعی که می‌توان آن را در چند هفته نوشت را در چند ماه می‌نویسم.

امیرحسین فردی متولد ۱۳۳۸ از توابع شهرستان اردبیل است و به عنوان مدیر مسئول کیهان بچه ها در عرصه رسانه ها نیز حضوری فعال دارد. عضویت در شورای داستان «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، عضو هیأت داوران کتاب سال ادبیات دفاع مقدس در بخش داستان و رمان کودک و نوجوان از جمله فعالیت های فرهنگی وی محسوب می شود.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
اسماعیل
سیاه چمن
کوچک جنگلی

جمعه 7 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط