loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه کتاب جدید از قاسم یاحسینی در راه است

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

قاسم یاحسینی با ارایه کتاب‌های؛ «روایت تبعید»، «کمان زنان» و «شیخ حسین خان چاه‌کوتاهی» به انتشارات سوره مهر، پرونده آثار خود را در سال 88 بسته است.

یاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «کمان زنان» اظهار داشت: در همکاری با دوهفته‌نامه تخصصی ادبیات و هنر پایداری «کمان» در سال‌های 1375 تا 1383، حدود 40 مقاله به چاپ رساندم که در 15 مقاله به نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره شده است. این مقالات در کتاب "کمان زنان" آماده چاپ شده‌اند.

نویسنده کتاب «مقاومت در سوسنگرد» درباره اثر دیگر خود خاطر نشان کرد: خاطرات حسین کشکولی، از اهالی سوسنگرد که در سال 1308 توسط رضاخان به تهران و مازندران تبعید شد، در قالب کتاب «روایت تبعید» تدوین شده‌اند. این اثر خاطرات خودنوشت کشکولی است و من مراحل ویرایش و گویاسازی آن را انجام داده‌ام.

وی در ادامه با اشاره به کتاب خاطرات «شیخ حسین خان چاه‌کوتاهی» گفت: وی از مبارزان و قهرمانان ایران در جنگ جهانی اول بوده که سال 1919 (1298) در مبارزه با پلیس جنوب ایران به شهادت رسیده است. این کتاب حاصل مصاحبه مرحوم احمد فرامرزی با شیخ محمد، پسر بزرگ شیخ حسین در سال 1300 شمسی است.

نویسنده کتاب «سهام خیام» اضافه کرد: تقریرات احمد فرامرزی توسط پسر وی به دست من رسید و پس از ویرایش در سال 1377 توسط انتشارات شیرازه منتشر شد.

سید قاسم یاحسینی با اشاره به این که «این کتاب نخستین تاریخ شفاهی ایران است که دوباره مورد ویرایش قرار گرفته»، اظهار داشت: کتاب‌های «روایت تبعید»، «کمان زنان» و «شیخ حسین خان چاه‌کوتاهی» توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند.

قاسم یا حسینی، متولد سال 1344 شیراز است. وی 83 عنوان کتاب، در کارنامه ادبی خود به ثبت رسانده که 24 عنوان آن ها با موضوع جنگ و هشت سال دفاع مقدس است.

از جمله آثار یاحسینی که در جشنواره های کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفته، می توان به: رو در روی شیطان(1379)، پای پیاده روی آب(1380)، خرمشهر پایتخت جنگ(1381) و پنهان زیر باران(1386) اشاره کرد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•ابوعطا و گریه جلاد
•رضای کوچک
•زیتون سرخ
•شهریور 1320
•قشون پهلوی
•یک دریا ستاره

شنبه 8 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط