loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سخنان رهبر انقلاب در دیدار رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آینده امریکا را «مغلوب قطعی مقاومت ملت فلسطین» دانستند و افزودند: بلاشک اقدامات 70-60 ساله اخیردولتهای امریکا در حمایت از صهیونیستها، مایه بدنامی این کشور در تاریخ خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، در اولین روز از هفته وحدت و خجسته ایام میلاد پیامبر خاتم، حضرت محمد مصطفی (ص)، رهبران گروه‌های جهادی و مبارز فلسطینی در افتتاح همایش «همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین»، در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: فلسطین و قدس شریف در پرتو «مقاومت و جهاد و استقامت» به آغوش امت اسلام باز خواهد گشت و اسرائیل غاصب، سرنوشتی جز شکست و نابودی نخواهد داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار در سخنانی مهم و امیدبخش، با تجلیل از مقاومت پولادین ملت فلسطین و مردم استوار غزه تأکید کردند: فلسطین قطعاً و یقیناً در سایه ادامه استقامت به یاد ماندنی ملت فلسطین، «وحدت گروههای مبارز جهادی حول محور مقاومت» و ایمان و توکل به پروردگار، آزاد خواهد شد و حامیان رژیم صهیونیستی نصیبی جز روسیاهی و بدنامی تاریخی، نخواهند برد.
ایشان ایستادگی تحسین برانگیز مردم فلسطین و غزه را پدیده‌ای عجیب و شگفت‌انگیز و عامل اصلی پیشرفت و استحکام موقعیت فلسطینی ها خواندند و با تشکر عمیق و تقدیر شایسته از ملت فلسطین افزودند: تحمل «مصائب و فشارهای بی پایان» در غزه و سراسر فلسطین، جز با هدایت و یاری پروردگار امکان پذیر نیست و ملت فلسطین، انصافاً شایسته لقب «مقاوم ترین ملت تاریخ» است.
رهبر انقلاب اسلامی حفظ و تقویت روحیه استقامت در ملت فلسطین را مهمترین وظیفه گروههای جهادی و مبارز و زمینه ساز استمرار پیروزیهای فلسطین دانستند و خاطرنشان کردند: دشمن صهیونیست و طرفهای دیگر با وارد آوردن فشارهای سنگین و مختلف به مردم غزه و ساحل غربی، در تلاشند آنها را از مقاومت رو گردان کنند و به گزینه تسلیم سوق دهند اما ملت فلسطین با روحیه مضاعف و امیدواری بیشتر، مطمئن باشد که حرکت عظیم آنان، حتماً به نتیجه خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای، اقتدار روزافزون جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار و کفر را واقعیتی مشهود و انکارناپذیر برشمردند و به رهبران گروههای فلسطینی خاطرنشان کردند: استحکام و پیشرفت نمایان جبهه مقاومت، نتیجه «وارد کردن عنصر معنویت به مبارزه » و ایمان و توکل بر خداوند است بنابراین باید روحیه دینی و ایمان حقیقی را در ملت فلسطین عمیق تر کرد و «توکل، امید، حسن ظن به تحقق وعده های پروردگار صادق» را افزایش داد.
ایشان، پیروزی ملت ایران بر رژیم ستمشاهی را نمونه ای از تحقق وعده های صدق پروردگار خواندند و افزودند: تشکیل جمهوری اسلامی در کشوری که رژیم طاغوتی اش، تحت حمایت همه جانبه امریکا و غرب بود، امری محال بشمار می آمد اما توکل بر خدا، «مبارزه متکی بر وحدت، ایمان و استقامت» و قاطعیت امام خمینی، این امر محال را ممکن کرد و یقیناً آزادی فلسطین، دشوارتر از پیروزی ملت ایران بر رژیم ستمشاهی نخواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، روشنگری و مقابله با تبلیغات دروغ غربیها درباره مسئله فلسطین را مهم خواندند و با اشاره به رسوایی مفتضحانه امریکا و دیگر مدعیان دفاع از حقوق بشر در جنگ 22 روزه غزه افزودند: امریکا و دیگر حامیان صهیونیستها، فجیع ترین و گسترده ترین نقض حقوق بشر در غزه را کاملاً نادیده گرفتند و فقط وقتی ملتهای جهان با راهپیمایی و تظاهرات به میدان آمدند، برخی اروپاییها و سازمانهای مدعی آزادی و حقوق بشر برای جلوگیری از رسوایی بیشتر، به محکوم کردن لفظی آن جنایات پرداختند.
ایشان، مواضع سازمان ملل را در قبال جنایات صهیونیستها در جنگ 22 روزه غزه، نوعی رسوایی دانستند و افزودند: براساس گزارش گلدستون، سران جانی و مجرم رژیم صهیونیستی باید محاکمه و مجازات شوند اما چرا هیچ خبری نیست و حمایتها از دولت غاصب و جعلی صهیونیستی، بیشتر هم شده است.؟
رهبر انقلاب اسلامی، امتحان بسیار بد اکثر دولتهای عرب را در جنگ 22 روزه غزه یادآور شدند و افزودند: این دولتها موضوع فلسطین را مسئله ای عربی می خواندند اما آنگاه که پای کمک به فلسطینی ها پیش آمد حتی بر این اساس هم عمل نکردند و برادران عرب فلسطینی خود را در مقابل دشمن و حامیانش تنها گذاشتند و این عملکرد، در تاریخ ثبت خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، شعار تغییر رئیس جمهور جدید امریکا را حرکتی برای ترمیم بدنامی و بی آبرویی واشنگتن برشمردند و خاطرنشان کردند: این تلاش دروغین نیز بی ثمر ماند چرا که امریکایی ها در مسئله فلسطین و بسیاری مسائل دیگر، به صراحت دروغ می گویند و ملت ایران سی سال است که به این گونه دروغها عادت کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای، مسئله فلسطین را چالشی جدی برای تمدن غرب و مدعیان لیبرال دمکراسی خواندند و افزودند: مقاومت ملت فلسطین ادعاهای چند صد ساله غرب را درباره آزادی و حقوق بشر، کاملاً زیر سئوال برده و رسوا کرده و «مسئله فلسطین» امروز به شاخصی برای تشخیص مدافعان واقعی از مدعیان دروغین «آزادی و حقوق بشر» تبدیل شده است.
ایشان آینده امریکا را «مغلوب قطعی مقاومت ملت فلسطین» دانستند و افزودند: بلاشک اقدامات 70-60 ساله اخیردولتهای امریکا در حمایت از صهیونیستها، مایه بدنامی این کشور در تاریخ خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر تشکیل خاورمیانه جدید یعنی خاورمیانه اسلامی، دفاع از ملت فلسطین را وظیفه ای انسانی و اسلامی خواندند و افزودند: دولتهای اسلامی در این زمینه، وظایف سنگین تری دارند ضمن اینکه ملتها بیدار شده اند و خواهان حمایت بیشتر از فلسطین هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای، حمایت از فلسطین را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران، مسئله ای عقیدتی دانستند و افزودند: مسئله فلسطین، برای ما و مردم ما، یک تاکتیک و حتی استراتژی سیاسی نیست بلکه مسئله دل و ایمان است به همین علت، ملت ایران در روز قدس نیز همچون 22 بهمن که روزی متعلق به سرنوشت خودشان و کشورشان است در سراسر کشور به صحنه می آیند و احساسات حقیقی خود را در دفاع از مظلومان فلسطین بیان می کنند.
ایشان، در بخش دیگری از سخنانشان، موقعیت و سرنوشت سازشکاران را نشان دهنده
بی اعتباری و بی فایده بودن مذاکره با دشمن صهیونیست دانستند و خاطرنشان کردند: کسانی که راه حقیقی و اصلی نجات قدس و فلسطین، یعنی مبارزه و استقامت را نادیده گرفتند مجبور به قبول مسائل تحمیلی دشمن شدند و اگر لحظه ای از آن تحمیلات، پا را فراتر گذاشتند حذف و یا تحقیر شدند.
رهبر انقلاب اسلامی، نفی مقاومت و مبارزه را، چه دانسته و چه ندانسته موجب ضربه زدن به ملت فلسطین خواندند و افزودند: این واقعیات، باید برای افکار عمومی، مستمراً بازگو شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، نصرت خداوند را شامل دنیا و آخرت مؤمنان دانستند و افزودند: امکانات اقتصادی - سیاسی - نظامی و تبلیغاتی ملت ایران از امریکا کمتر است اما، ما به علت نصرت قابل درک پروردگار از امریکا قوی تر هستیم و این نصرت را در پیشرفت روزافزون خود و عقب نشینی امریکا، کاملاً مشاهده می کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: انشاءالله قدس شریف به آغوش مسلمانان باز خواهد گشت و مردم جهان و ملت مقاوم فلسطین، این روز بزرگ را حتماً شاهد خواهند بود.
در ابتدای این دیدار آقای متکی وزیر امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از اهداف همایش «همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین»، با اشاره به روند صعودی مبارزات مردم فلسطین بر ضد رژیم صهیونیستی گفت: اکنون شرایط به گونه ای شده است که پشتیبانان رژیم صهیونیستی در حمایت از این رژیم جعلی دچار تردیدهای جدی شده و سازمانهای بین المللی نیز مجبور به بررسی گوشه ای از پرونده چند دهه جنایت های صهیونیستها شده اند.
سپس آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با قدردانی از برگزاری نشست «همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین» در آغاز هفته وحدت و در ایام میلاد پربرکت حضرت رسول اکرم (ص)، شرایط کنونی منطقه را نسبت به گذشته، بسیار متفاوت دانست و گفت: امروز به لطف خداوند و با مواضع شجاعانه و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران، جبهه مبارزه و مقاومت، قدرتمند و صاحب چند پیروزی بزرگ در برابر رژیم صهیونیستی است که در گذشته تصور آنها نیز غیرممکن بود.
وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مقاومت تنها راه پیروزی است و همه ما متحد و واحد در یک سنگر قرار داریم و کسانی که به دنبال ایجاد شکاف در جبهه مقاومت هستند، راه به جایی نخواهند برد و همانگونه که چند روز پیش در دمشق از زبان روسای جمهور ایران و سوریه شنیدیم، سخن، منطق و هدف جبهه مقاومت یکی است.
وی ضمن قدردانی از مواضع رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از قضیه فلسطین و همچنین حمایتهای مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، درخصوص اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب مسجدالاقصی و سایر اماکن مقدس فلسطین اشغالی هشدار داد.
آقای رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در سخنانی برگزاری چنین نشستی را در شرایط حساس منطقه، بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: حل قضیه فلسطین تنها از راه اجماع امت اسلامی و اجماع مردم و گروههای مختلف فلسطین امکان پذیر است و امیدواریم نشست تهران زمینه ساز یک اجماع ملی قوی در مورد فلسطین باشد.
وی تأکید کرد تنها راه حل قضیه فلسطین مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی است زیرا تجربه سالهای گذشته نشان داد، راههای سیاسی نتیجه ای جز پایمال شدن حقوق مردم فلسطین ندارد.
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با قدردانی از حمایتهای رهبر انقلاب اسلامی، و همچنین مسئولان و مردم ایران از مردم فلسطین، تأکید کرد: مقاومت حق مردم فلسطین است و ما به عنوان رهبران گروههای فلسطینی که ادامه دهنده راه بزرگانی همچون عزالدین قسام، احمد یاسین و فتحی شقاقی هستیم، مسیری به غیر از مقاومت را بر نخواهیم گزید.
احمد جبرئیل دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) یکی دیگراز سخنرانان دیدار امروز بود که به رنجها و مشقات رسول اکرم (ص) در مقابله با مشرکان و دشمنان اشاره کرد و گفت: ما ادامه دهنده راه همان رسول هستیم و مقاومت را به عنوان تنها راه پیروزی در مقابل دشمن صهیونیستی برگزیده ایم و به این انتخاب نیز افتخار می کنیم.
وی با اشاره به پیروزیهای بزرگ مقاومت در لبنان و غزه تأکید کرد: شرایط کنونی منطقه با شرایط گذشته بسیار متفاوت است و دشمن صهیونیستی که فکر شکست را هم نمی کرد، اکنون در چند نوبت شکست را لمس کرده است.
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) خاطرنشان کرد: دشمنان ما در سالهای گذشته به دنبال پایه گذاری خاورمیانه جدید مورد نظر خود بودند اما اکنون جبهه مقاومت، خاورمیانه جدیدی را پایه گذاری کرده است که از تهران شروع می شود و به کل منطقه گسترش پیدا می کند.
احمد جبرئیل از جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب اسلامی به دلیل حمایت از مقاومت مردم فلسطین قدردانی کرد.
آقای سرهنگ ابوموسی دبیرکل جنبش فتح (انتفاضه) نیز در سخنانی به خطر بزرگی که قدس و اماکن مقدس فلسطین اشغالی را تهدید می کند، اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با تخریب و اشغال مناطق و زمین های اطراف مسجدالاقصی و ساخت واحدهای مسکونی، عملاً قدس را محاصره کرده و در حال یهودی سازی کامل بیت المقدس و نابودی قدس است.
وی پیروزی انقلاب اسلامی رادر شکل گیری مقاومت و پیروزیهای آن در سالهای اخیر بسیار تأثیرگذار دانست و با اشاره به دیدار اخیر رؤسای جمهور ایران و سوریه خاطرنشان کرد: مواضع آقای احمدی نژاد و آقای بشار اسد در دمشق، پاسخی شجاعانه به امریکا و رژیم صهیونیستی بود و قلوب همه مسلمانان بویژه مردم فلسطین را شاد کرد.
آقای ماهر طاهر مسئول دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین نیز با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در شکل گیری مقاومت، گفت: همه ما می دانیم که فشارهایی که بر ایران وارد می شود به دلیل موضوع هسته ای و یا موارد دیگر نیست، بلکه فقط به دلیل حمایت ایران از موضوع فلسطین و مقاومت است.
وی با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران بویژه آقای احمدی نژاد گفت: احمد سعدات دبیرکل زندانی جبهه مردمی فلسطین برای قدردانی از مواضع رئیس جمهور اسلامی ایران، پیام تشکری را از زندانهای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.
آقای هیثم سطائی نماینده ویژه رئیس جمهور سوریه در نشست تهران نیز در سخنانی ضمن ابلاغ سلام آقای بشار اسد به رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرد: سوریه با حضور در نشست تهران و در کنار گروههای مبارز فلسطینی، این پیام را اعلام می کند که جبهه مقاومت، یکصدا و متحد در یک سنگر و در کنار یکدیگر در مقابل دشمن صهیونیستی و پشتیبانان آن ایستاده است ..
وی با تأکید بر اینکه سوریه حمایت از مقاومت را وظیفه خود می داند، افزود: پیروزیهای سالهای اخیر مقاومت، شرایط جدیدی را در منطقه رقم زده است که باید با حفظ این واقعیت جدید، مستحکم تر از گذشته در مسیر مقاومت حرکت کرد.

یکشنبه 9 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط