loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفنگ پدر بر بام‌های تهران

حسن بهرامی رمان «تفنگ پدر بر بام‌های تهران» را با نگاهی به وقایع انقلاب و جنگ نوشته است. وی این اثر برگزیده دومین جشنواره داستان انقلاب را برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده است.

بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره این رمان اظهار داشت: «تفنگ پدر بر بام‌های تهران» روایت مبارزات شخصیت اصلی این رمان در روزهای انقلاب و حضور وی در جنگ تحمیلی هشت ساله است.

نویسنده کتاب «اره‌برقی خاموش است» با اشاره به زاویه دید اول شخص در اثر جدیدش، درباره قصه رمان «تفنگ پدر بر بام‌های تهران» گفت: این کتاب، داستان تعدادی دانشجوی هم‌خانه در تهران است که به صورتی مجزا از مبارزات مردمی، با رژیم پهلوی به مبارزه پرداخته‌اند.

وی ادامه داد: در بین این دانشجویان، جوان روستایی که در واقع راوی این رمان است، حضور دارد. وی که از مبارزات خسته شده، به یاد تفنگ شکاری پدر افتاده و به روستا بازگشته و با تفنگ پدر به تهران می‌آید. از این پس، راوی از پشت بام‌های شهر تهران، نظامیان رژیم پهلوی را مورد اصابت گلوله قرار می‌دهد.

این نویسنده، با اشاره به دوران حضور شخصیت اصلی رمان در جبهه خاطر نشان کرد: پس از انقلاب و به شهادت رسیدن برخی از دوستانش، با شروع جنگ تحمیلی، تحصیل را رها کرده و عازم جبهه می‌شود. این شخص در نهایت با جراحات شیمیایی به روستای پدری باز می‌گردد و از دریچه امروز مبارزات و گذشته خود را روایت می‌کند.

بهرامی در ادامه با تاکید بر قرار انتشار رمان «تفنگ پدر بر بام‌های تهران» توسط انتشارات سوره مهر، درباره اثر دیگرش گفت: «دهکده روباه» عنوان مجموعه 9 داستان کوتاه است. در بین داستان‌های این مجموعه «غارت فاو» با موضوع دفاع مقدس نوشته شده ‌است.

وی در پایان اظهار داشت: احتمالا مجموعه داستان «دهکده روباه» توسط نشر چشمه به چاپ می‌رسد.

حسن بهرامی سال 1349 در شهر گچساران متولد شده و کارشناس زبان و ادبیات فارسی است. رمان «اره‌برقی خاموش است»، مجموعه داستان‌ کوتاه «هشت حنایی»(16 داستان کوتاه و با گویش محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد) و مجموعه شعر «نت‌های فارسی» از جمله آثار منتشر شده وی‌ هستند.

یکشنبه 16 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط