loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی‌نامه و خاطرات آیت الله محمدی گیلانی منتشر می‌شود

زندگی نامه، خاطرات و مبارزات آیت‌الله محمدی گیلانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان‌«در سایه آن سرو بلند» منتشر می‌شود.


حجت الاسلام جعفر پژوم(سعیدی)، نویسنده کتاب در سایه آن سرو بلند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: زندگی‌نامه، خاطرات و مبارزات آیت الله محمدی گیلانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نیز رییس اسبق دیوان عالی کشور، با عنوان در سایه آن سرو بلند منتشر می شود.

وی با بیان این که کتاب در سایه آن سرو بلند، شامل شرح حال، خاطرات و مبارزات حضرت آیت الله محمد محمدی گیلانی است که به همت نشر سایه در 582 صفحه منتشر می شود، افزود: برای نوشتن این کتاب پنج سال تحقیق، گفتگو، مصاحبه و فعالیت پژوهشی انجام شده است.

این پژوهشگر و نویسنده با اشاره به این که کتاب در سایه آن سرو بلند بهار سال آینده راهی بازار نشر می شود، خاطر‌نشان کرد: آیت الله محمدی گیلانی، از یاران برجسته امام خمینی(ره)، از آغاز نهضت انقلاب و قیام 15 خرداد هستند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان این که آیت الله محمدی گیلانی یکی از فیلسوفان و فقهای برجسته حوزه هستند و در سمت های حساس انقلاب مانند رییس دادگاه انقلاب، حضور در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری ایفای نقش کردند، تصریح کرد: کتاب در سایه آن سرو بلند از جنبه خاطره نویسی محتوای ارزشمندی دارد و بسیاری از ناگفته های موقعیت های حساس انقلاب را بیان می کند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله‌ محمدی‌ گیلانی‌ از فعالان‌ سیاسی‌ در پیش‌ از انقلاب‌ و پس‌ از آن‌ بوده‌ است‌، وی با حضور در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ و امضای‌ اعلامیه‌ها و نامه‌های‌ آن‌ و نیز سخنرانی ها و افشاگری ها سهم‌ بسزایی‌ در پیروزی‌ انقلاب‌ داشته‌ است‌، پس‌ از انقلاب‌ نیز به‌ دستور امام‌ راحل تشکیل‌ دادگاه‌ انقلاب‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و پس‌ از تشکیل‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌ به‌ عضویت‌ این‌ شورای‌ در آمد.

وی پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ در مسؤولیت هایی نظیر حاکم‌ شرع‌ و ریاست‌ دادگاه‌های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ امر رهبر کبیر انقلاب‌ اسلامی‌، عضو فقها و دبیر شورای‌ نگهبان‌، نماینده‌ حضرت‌ امام‌ (ره‌) در دانشگاه‌ها و ریاست‌ شورای‌ مرکزی‌ نمایندگان‌ حضرت‌ امام‌(ره‌) در دانشگاه ها، رییس‌ هیأت‌ عفو، عضو مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌، عضو شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌، نماینده‌ مردم‌ تهران‌ در سه‌ دوره‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ و رییس‌ دیوان‌ عالی‌ کشور بوده است.

گفتنی است، رییس جمهور تیرماه امسال با حضور در منزل آیت‌الله محمدی گیلانی نشان درجه یک عدالت را به وی اعطا کرد.

سه‌شنبه 18 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط