loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«این قند پارسی» کاظمی

نویسندگان مرتبط : محمدکاظم کاظمی

محمدکاظم کاظمی کتاب "این قند پارسی" را که درباره وضعیت فعلی زبان فارسی در افغانستان نوشته است تحویل ناشر داد.

این شاعر و پژوهشگر افغان در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: من در این کتاب وضعیت زبان فارسی را در شرایط حال حاضر افغانستان به جهت آسیب‌ها و چالش‌هایی که با آن روبروست، بررسی کرده‌ام.

به گفته کاظمی ورود بی‌رویه واژه‌های بیگانه و رواج غلط‌هایی در زبان فارسی و نقش سازمان‌های انگلیسی‌زبان مستقر در افغانستان در این روند، از جمله محورهای اساسی این کتاب 150 صفحه‌ای است که تحویل نشر عرفان شده است.

وی افزود: کتاب "این قند پارسی" اخیراً مجوز نشر را دریافت کرده و تا پایان امسال توسط ناشر چاپ و توزیع می‌شود.

این شاعر 42 ساله افغان همچنین از کار بر روی کتابی درباره جریان شعر انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: به سفارش واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در حال نگارش کتابی درباره جریان شعر انقلاب و با رویکرد نقد آثار شاعران مطرح آن هستم.

کاظمی ادامه داد: در این کتاب که البته چون هنوز به پایان نرسیده، نامی هم برای آن انتخاب نکرده‌ام، آثار بیش از 10 شاعر مطرح این جریان از جمله علی معلم، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، سلمان هراتی، احمد عزیزی، علی موسوی گرمارودی، مهرداد اوستا و طاهره صفارزاده را با رویکرد محتوایی و صوری و از جهت بلاغی و زیبایی‌شناسی نقد و بررسی کرده‌ام.

به گفته وی نگارش این کتاب اواخر بهار 89 به پایان می‌رسد و برای چاپ، تحویل انتشارات سوره مهر خواهد شد.

کتاب‌های "بازگشت" و "پیاده آمده بودم" از جمله آثار منتشرشده محمدکاظم کاظمی است.

کاظمی سال 1346 در هرات متولد شد. تا دوران دبیرستان را در کابل به سر برد و سپس به مشهد نقل مکان کرد، و تاکنون حدود 20 سال است که ساکن مشهد می‌باشد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی مهندسی عمران ادامه داده است.
او تاکنون مسئول دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری مشهد. مسئول صفحه ادبی روزنامه قدس و عضو هیئت تحریریه نشریه خط سوم بوده است. همچنین همکاریهایی با نشریات سوره، شعر، فصلنامه دُرّ دری و روزنامه اطلاعات داشته است. او در نمایشگاه کتاب تهران (سال 82) به‌عنوان شاعر برگزیده انتخاب شد.

آثار مکتوب زیر از این شاعر و نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
دادخواست ، صد شعر اعتراض
روزنه (مجموعه آموزشی شعر)
شعر پارسی
قصه سنگ و خشت: گزینه شعر
گزیده غزلیات بیدل

چهارشنبه 19 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط