loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصلاح الگوی مصرف

مجموعه مقالات «اصلاح الگوی مصرف» به کوشش سیدحسین میر معزی برای ارایه در همایش اصلاح الگوی مصرف که بیستم اسفندماه در سالن کنفرانس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برپا می‌شود، به چاپ خواهد رسید.

زهره غلامی، مسوول روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار داشت: این کتاب در پنج بخش و بیش از 13 مقاله گردآمده است که هر یک، ابعاد گوناگون الگوهای صحیح مصرف را با توجه به نحوه درآمدها و مخارج خانواده بررسی می‌کنند.

وی «مبانی بینشی و اعتقادی» را نخستین بخش این کتاب خواند و یادآور شد: در این فصل مقالات «مبانی اعتقادی رفتار مصرف در آموزه‌های نبوی» نوشته احمدعلی یوسفی و «مبانی و مفروضات نظریه رفتار مصرف‌کننده در اقتصاد اسلامی» اثری از سیدرضا حسینی جای دارند.

غلامی «مفاهیم مرتبط با الگوی مصرف اسلامی» را بخش بعدی خواند که از مقاله‌های «مفاهیم دنیا و آخرت از دیدگاه امام علی(ع)» به قلم عبدالامیر خادم‌علیزاده، «زهد و قناعت از دیدگاه امام علی(ع)» اثری از مجید رضایی و «اصراف و تبذیر» به قلم مجتبی باقری‌تودشکی تشکیل شده است.

وی مقالات «ریشه‌های فرهنگی الگوی مصرف با تاکید بر ارزش‌های دینی» نوشته میثم موسایی و «اصول کلی مصرف در اسلام» با تدوین مجتبی باقری‌تودشکی را از اجرای سومین بخش کتاب با نام «ارزش‌های فرهنگی و اصول کلی» برشمرد.

مسوول روابط عمومی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، «تخصیص درآمد فرد مسلمان» را بخش چهارم کتاب نامید و گفت: در این بخش خوانندگان با مقالات «سیره اقتصادی امام علی(ع) در تخصیص درآمد» به قلم سیدرضا حسینی و «انفاق قرآنی و ابزارهای مالی مناسب» به تحریر سیدعباس موسویان، آشنا می‌شوند.

غلامی بخش نهایی این اثر را «الگوهای نظری و مطالعه موردی» یاد کرد و بیان داشت: در این بخش نیز چهار مقاله «الگوی مصرف کلان در جامعه اسلامی» نوشته سیدحسین میرمعزی، «اثر سرمایه مذهبی بر مصرف» به قلم دکتر مرتضی عزتی، «تاثیر اعتقاد به منع اصراف در مخارج مصرفی(مطالعه موردی؛ شهر یزد)» به کوشش میثم موسایی و «تخمین تابع مخارج مذهبی(مخارج در راه خدا) مسلمانان» به قلم مرتضی عزتی، گردآمده‌اند.

سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کتاب «اصلاح الگوی مصرف» را در شمارگان 2500 نسخه، 472 صفحه و بهای 62000 ریال به زودی منتشر خواهد کرد.

پنجشنبه 20 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط