loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «بن بست فمنیسم در کتب و مقالات» منتشر شد

بررسی ریشه‌های فمینیسم، تغییرات آن در عصر مدرن همراه با پیامدها و تاثیرات مخرب آن بر جامعه و خانواده‌ها در کتابی با نام «بن بست فمنیسم در کتب و مقالات» اثر نیره قوی و اکرم باجلان منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب مقدمه‌ای بر واکاوی جنبش فمنیسم و پیامدهای غربی و لزوم نگاه دقیق و عمیق به علت شکل‌گیری این گرایشات در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران اسلامی است که مدعی نجات زنان در تداوم اهدای آزادی و استقلال غربی به زنان است. صرف نظر از این که در غرب، درد و درمان نسخه شفابخش در چه مرحلی است و چه عواقبی دارد!

در روند شکل‌گیری تفکرات بعد از رنسانس در غرب که مبتنی بر اصالت انسان و کنار نهادن دین بود، مکاتب زیادی شکل گرفتند که ریشه تمامی آن بر اساس تفکرات لیبرالیستی و آزادیخواهی منهای رویکرد دینی بود.

در تداوم تطورات فکری غرب طی قرون اخیر نیز جنبش‌های مختلفی در راستای آزادی‌خواهی شکل گرفت. از جمله این جنبش‌ها، حرکت فعالان برای احقاق حقوق زنان بود که در قرن 17 و18 رخ نمود و در دهه‌های آخر قرن بیستم به عنوان جنبش فمنیسم از طرف هواداران آن نام گرفت.

فمنیسم جنبش یا نظریه‌هایی در عصر مدرن است که در غرب پس از رنسانس و عصر روشنگری، بر مبنای اومانیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم شکل گرفته، هدف خود را احقاق حقوق زنان می‌داند.

«سیلویا آن هولت» نویسنده کتاب «افسانه آزادی زنان در فرانسه» در این باره می‌نویسد: «اکثر زنان آمریکای امروز دیگر به دنبال تساوی حقوق با مردان، آزادی های جنسی یا شخصی نیستند، بلکه می‌خواهند ساختار سنتی خانواده را تقویت نمایند. اکثریت زنان با اصلاح قانون حقوق برابر مخالف هستند، به این علت که این قانون حمایت از زنان خانه‌دار را توسط شوهرانشان و همچنین حمایت زنان شاغل توسط کارفرمایان را ملغی کرده است. موضع ضد مادری و ضد فرزندی فمنیسم را در نگاه بیشتر زنان بی‌اعتبار نموده است.»

نخستین چاپ کتاب «بن بست فمنیسم در کتب و مقالات» از سوی معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شمارگان 1000نسخه و 172 صفحه منتشر شد. این کتاب قابل فروش نیست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب به دفتر نشر معارف یا معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

جمعه 21 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط