loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی فتنه در فرهنگ پویا

فصلنامه فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی فرهنگ پویا با موضوع ویژه فتنه به همت دفتر پژوهش های فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شماره جدید فصلنامه فرهنگ پویا به موضوع فتنه و براندازی خاموش اختصاص یافته است.

در گزیده ای از حرف اول این نشریه با عنوان «در توفان برگ های خشک می ریزند نه شاخه های پیوسته با ریشه» آمده است: «در فضای تیره و تار فتنه ها، تنها روحیه ولایت مداری همراه با کسب بصیرت و حفظ هشیاری در همه احوال و اوضاع، انسان را از غلطیدن به کانون فتنه ها می رهاند و فتنه گران را از رسیدن به مطامع و اهداف شوم خویش باز می دارد.»

«هوای نفس نمی گذارد» عنوان مطلبی است که فتنه و فتنه گران در گفتار جاودانه امام خمینی (ره) بررسی می کند.

«فتنه مردم را هوشیار کرد» رهنمود های بزرگ راهبر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری است که در مقابله با فتنه و فتنه گران ایراد کرده اند.

«عبور از گردنه های خطرناک» برداشتی آزاد از مجموعه سخنرانی های حضرت استاد علامه مصباح یزدی در باره فتنه است. در گزیده ای از این برداشت آمده است:«در دوران حکومت حضرت علی حتی بعضی از کسانی که با حضرت بیعت کردند. پس از دیدن روش حکومت آن حضرت فهمیدند که علی(ره) برای آنها سهمی در اداره امورد جامعه قایل نیست. او را تنها گذارده و حتی جنگ هایی را علیه او راه انداختند.»

در موضوع شناسه های فتنه در کلام امام علی(ع) مطلبی با عنوان «جنگ تنزیل و جنگ تاویل»، سخنرانی دکتر حسن رحیم پور ازغدی در باب فتنه به چاپ رسیده است.

مقاله «همه از غربال رد نمی شوند» نوشتاری است که به بررسی مصادیق فتنه در قرآن و راهکارهای این معجزه نبوی در برخورد با فتنه و فتنه گران می پردازد.

«فتنه گرترین گروه تاریخ» به کالبد شکافی جریان منحرفی به نام خوارج پرداخته است.

«مردی برای فصل های بحرانی» واکاوی روش حکومت مقام معظم رهبری است که از سخنرانی حسن عباسی، رئیس مرکز مطالعات استراتژیک برداشت شده است.

«پس لرزه هایی برای فروریختن ویرانه ها» پدیدار شناسی فتنه ها از صدر اسلام تا به امروزاست. در گزیده ای از مقاله آمده است: «ضعفای مردم از طریق تهدید، کسانی که بین خودشان و فتنه گران حق و حسابی دارند با تطمیع و عده ای از ساده لوحان از راه تبلیغات آتش بیار معرکه فتنه گران می شوند.»

«زلزله های رنگی و نرم» مقاله ای است که به بررسی بحران های ایجاد شده در طول بیش از سی سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.

فریاد گر حق و حقیقت تا لحظه شهادت، بصیرت فتنه را خاموش میکند، وقتی بچه شتر بهانه می شود، سربداران سربدار، حفاظت از تنگه احد نظام، جاده پرخطر تهران ـ لندن، موج فتنه؛ به بلندای مشروطیتف درختی استوار در هجوم طوفان، استعمار بی صدا می تازد، کودتا با چراغ خاموش، انقلاب گاوی، قدرت های نرم و سخت در برابر یک مکتب، تریلوژی فتانه ها و یک جعبه گلوله کاغذی و خشاب های اسلحه نرم از دیگر مطالب به چاپ رسیده دراین نشریه است.

فصلنامه فرهنگی ـ اجتماعی و سیاسی فرهنگ پویا، به صاحب امتیازی حجت الاسلام مجتبی مصباح و مدیر مسؤولی سید احمد رهنمایی و سردبیری حسن طاهری در زمستان سال جاری به همت دفتر پژوهش های فرهنگی منتشر شده است

گفتنی است نشریه فرهنگ پویا به همراه نشریات راه، پنجره، امتداد، پگاه حوزه، موعود و خط و... در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب قابل دسترسی و تهیه است.

شنبه 22 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط