loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی درباره جنگ‌های صلیبی

مدیر گروه تاریخ و عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: طرح نخستین مجموعه سه جلدی «جنگ‌های صلیبی» با همکاری دانشگاه الزهرا(س) و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دست تدوین است.
دکتر محمدرضا هدایت‌پناه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به این که جنگ‌های صلیبی در سه کتاب 600 صفحه‌ای طراحی خواهند شد، یادآور شد: قرار است برای تالیف این اثر تمامی متون جدید، قدیم و همچنین آثار مستشرقان درباره جنگ‌های صلیبی جمع‌آوری شوند.

وی با بیان این که بودجه اجرای طرح جامع جنگ‌های صلیبی از سوی صندوق حمایت ریاست جمهوری پرداخت می‌شود، توضیح داد: متون مربوط به جنگ‌ها، منابع و تحقیقات مستشرقان و عرب‌زبان‌ها برای این اثر در دست تهیه‌اند.

دکتر هدایت‌پناه با تاکید بر این که علاوه بر این اثر کتابی جامع‌تر نیز از لحاظ متون عربی و اروپایی درباره جنگ‌‌های صلیبی در دست نگارش است، اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های مربوط به انتشار و اجرایی شدن این طرح‌ها را پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بر عهده گرفته است.

وی تشریح کرد:‌ جنگ‌های صلیبی میان مسلمانان و یهودیان برگزار شد. در سال ۱۰۹۵ میلادی پاپ اورین دوم همه مسیحیان اروپایی را مجبور کرد تا علیه ترکان مسلمان قیام کنند و شهر اورشلیم (بیت المقدس) واقع در فلسطین را اشغال کنند.

مدیر گروه تاریخ و عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در پایان اظهار داشت: پایگاهی اینترنتی نیز قرار است برای بخش تاریخ پژوهشگاه و به ویژه مباحث مربوط به جنگ‌های صلیبی ایجاد شود.

چهارشنبه 26 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط