loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده حکمت‌نامه پیامبر اعظم

نویسندگان مرتبط : محمد محمدی ری شهری

کتاب «گزیده حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص)» از سوی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد. این کتاب سخنان حکیمانه پیامبر اسلام را در موضوعاتی نظیر انسان‌شناسى و معرفت‌شناسى دربرمی‌گیرد.

به گزارش موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث «حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص)» مجموعه‌ای چهارده جلدى است که دانش‌نامه‌اى به نسبت گسترده از سخنان گهربار رسول گرامى اسلام(ص) به شمار می‌آید و آموزه‌هاى علمى و حِکْمى و سیره فردى و اجتماعى و رفتارهاى خردمندانه آن حضرت را دربر می‌گیرد. این اثر در سال 1386 منتشر شد.

کتاب «گزیده حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص)» برای توسعه فرهنگ قرآن و حدیث، گلچینی از سخنان پیامبر (ص) را در قالب یک جلد گردآوردی شده است.

این نوشتار سخنان حکیمانه پیامبر اکرم(ص) را از منابع معتبر اسلامى در کنار آیاتى از قرآن با نظمى جدید و بیانی نه‌چندان پیچیده در موضوعات معرفت‌شناسى، جهان شناسى، انسان‌شناسى، اعتقادات، اجتماعیات، تربیت، سیاست و اقتصاد و بهداشت ارایه کرده است.

این اثر افزون بر تبیین راه‌هاى تکامل و کامیابى مادى و معنوى انسان، سند روشنى است بر نبوت خاتم انبیا(ص) چرا که سخنانى با این سطح و و عمق، بدون ارتباط با مبدأ وحى از فردی که حتى یک روز به مدرسه نرفته و یک ساعت استاد ندیده، امکان‌پذیر نیست.

به بیان دیگر، هر انسان آگاه و منصفى که به مطالعه این حکمت‌نامه بپردازد و بداند که گوینده آن درس ناخوانده است، تردیدى در ارتباط او با مبدأ وحى نخواهد کرد.

ازاستاد ری شهری، رئیس موسسه دارالحدیث، کتابهای فراوانی منتشر شده است که کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
حکمت نامه کودک
حکمت نامه لقمان
حکمت نامه پارسیان
حکمت نامه امام حسین (ع)

پنجشنبه 27 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط