loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی جدید درباره ولایت فقیه

کتاب «ولایت فقیه، سایه حقیقت عظمی» با موضوع پاسخ‌گویی طبقه‌بندی‌شده به سؤالات مطرح درباره نظریه ولایت فقیه بر اساس بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری منتشر شد.

کتاب «ولایت فقیه، سایه حقیقت عظمی» اثری پژوهشی است که با موضوع بررسی اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و نیز مقام معظم رهبری در موضوع ولایت فقیه از سوی موسسه فرهنگی «فخر‌الائمه» تدوین شده است.

این اثر تحلیلی که به عنوان اولین اثر از مجموعه تحلیلی کتاب‌های سطح‌بندی شده با موضوع «ولایت ‌فقیه» به شمار می‌آید؛ با استخراج و طبقه‌بندی نظرات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب نظریه «ولایت فقیه» تألیف شده است.

برای تهیه این اثر، مجموعه بیانات و نوشتارهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جمع‏آوری و به صورت نمایه‏های موضوعی و فهرست‌‌نویسی از موضوعات طبقه‌بندی شده، مورد استفاده قرار گرفته است تا با نظریات آن‌ها نزدیکی بیشتری داشته باشد.

این اثر پژوهشی سعی دارد به تمامی پرسش‌های مطرح شده درباره این اصل از قاون اساسی برای جوانان پاسخگو باشد. از ویژگی‌های این اثر می‌توان به وجود بانک پرسش‌ها در موضوع ولایت فقیه به همراه پاسخ‌هایی بر مبنای نظریات فقهی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ارائه استدلال‌های قابل توجه و محکم بر مبنای اندیشه و کلام حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد.

همچنین در فصول مختلف این اثر تلاش شده است، با توجه به چالش‎های علمی و اجتماعی، بحث ولایت فقیه و ضرورت تبیین مدخل‎ها و شیوه‎های پاسخگویی به شبهات، با استناد به آیات قرآن کریم و روایات در سرشاخه‏های مختلف این موضوع به پاسخگویی پرداخته شود، که این شیوه پاسخگویی با توجه به طبقه‌بندی پرسش‌ها و پاسخ‌گویی به آن‌ها بر اساس سرفصل‌های جامع و طبقه‌بندی شده این کتاب برای مخاطبان بسیار قابل‌توجه است.

موسسه فرهنگی «فخر‌الائمه» همچنین در سال جاری کتاب «جامعه بهشتی» را نیز با موضوع اصلاح الگوی مصرف از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با موضوع مصادیق عملی اصلاح الگوی مصرف در جامعه منتشر کرده است.

کتابهای منتشر شده این موسسه در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 28 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط