loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان عملی در اسلام

«درآمدی بر عرفان عملی در اسلام» نوشته دکتر سیدحسین سیدموسوی منتشر شد.
این کتاب در مورد عرفان عملی در اسلام، مقدمهای برای تحصیل شروط لازم در سیر و سلوک عرفانی است. این کتاب در 3 بخش و 15 فصل به همت دکتر سیدحسین سیدموسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، تدوین شده است.
مباحث کتاب مروری کوتاه بر عمدهترین مسائل مطرح در عرفان عملی است؛ مسائلی همچون منشأ و هدف عرفان، راههای مختلف سیر و سلوک عرفانی، رابطه دین و عرفان، تزکیه و تهذیب نفس، مقامات و حالات عرفانی.
نویسنده در مقدمه کوتاه خود مینویسد: «در دنیای آشفته و زندگی پراضطراب امروز، بهترین درمان استرس‌ها، ناامیدی ها، افسردگی‌ها و … شناخت خداوند و ارتباط با اوست» وی با نقد انزواطلبی و دوری جستن از اجتماع ادامه میدهد: «بهترین سرمشق ما در عرفان عملی، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است که در اوج بیاعتنایی به دنیا، همچون دیگر مردمان میزیستند و به حل مشکلات آنان همت می‌گماردند. مثال بارز در روزگار ما، امام خمینی(ره) بود که عارفی کامل و سیاستمداری برجسته به شمار میرفت.
کتاب «درآمدی بر عرفان عملی در اسلام» در 296 صفحه در تیراژ 2000 نسخه، با قیمت 24000 ریال از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. این کتاب به سفارش گروه اخلاق اسلامی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در قم نگاشته است و پیش از این هم کتابی در این زمینه، نوشته دکتر سید یحیی یثربی، از همین ناشر روانه بازار کتاب شده بود.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

یکشنبه 8 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط