loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کتاب «گستره شریعت» نوشته استاد خسروپناه

نویسندگان مرتبط : عبدالحسین خسروپناه

«گستره شریعت» نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه، عضو هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
بی گمان پژوهش درباره دین و گستره شریعت از جمله تلاش های علمی جدیدی است که در اثر تحول در عرصه دین پژوهی معاصر اهمیت و ضرورت یافته است.
کتاب «گستره شریعت» محصول تحقیق و تدریس نویسنده طی سال های 1387- 1374 در دانشگاه شهید بهشتی تهران و حوزه علمیه قم است و در چهار فصل تنظیم و تدوین شده است.
در فصل نخست به کلیات گستره شریعت پرداخته و مبادی تصوری(مفهوم حکم و دین)، روش شناسی و پیش فرض های آن تبیین شده است.
در فصل دوم این اثر به رویکردهای موضوع پرداخته شده و گونه شناسی رویکردهای و دیدگاه های متفکران غربی و اسلامی گزارش شده است. رابطه دین و دنیا از مهمترین مباحث این رساله است که در فصل سوم مورد توجه قرار گرفته و طی سه گفتار، دلایل جدا انگاری دین و دنیا، پیوند دین و دنیا و چالش های سکولاریسم، تبیین و بسط یافته است.
فصل پایانی کتاب، به گستره شریعت در عرصه علوم انسانی اختصاص یافته و مباحث گسترده شریعت در عرصه انیسان شناسی، چیستی علوم انسانی، گستره شریعت در عرصه اقتصاد، نظام تربیتی، مدیریت و جامعه به تفصیل مطرح شده است و نویسنده قرار است در ویرایش بعدی اثر به گستره شریعت در عرصه سیاست، فلسفه، روان شناسی و علوم طبیعی و ... بپردازد. لازم به ذکر است که دامنه دین در عرصه عقاید اخلاق ، فقه و حقوق در اثر مستقلی از نویسنده با عنوان «قلمرو دین» روانه بازار کتاب شده است.
چاپ اول «گستره شریعت» در 448 صفحه، عطع وزیری، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 22000 ریال در تابستان 1382 به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و معارف از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
گفتنی است این پژوهش در سال 1381 به عنوان پژوهش دینی برتر از سوی هیأت داوران دبیرخانه دین پژوهان کشور برگزیده است.
برای تهیه این کتاب و دیگر کتب این ناشر، می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

یکشنبه 8 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط