loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران؛ امروز، دیروز، فردا

کتاب «ایران؛ امروز، دیروز، فردا تحلیلی بر انقلاب اسلامی ایران» نوشته محسن نصری به سفارش معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی منتشر شد.
تبیین ریشه ها و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ضروری است چرا که همان عواملی که رمز پیروزی انقلاب بودند ، رمز بقا و دوام آن نیز هستند. ایران، دیروز، امروز، فردا، تحلیلی است بر فرآیند گذار تحولات سیاسی - اجتماعی که از حدود 100 سال پیش آغاز شد و پس از فراز و فرود های گوناگون به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.
نوشتار حاضر با رویکردی حادثه نگارانه، رخدادهای مهمی که هر یک به مثابه نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی به شمار میروند را تحلیل نموده، صبغه تاریخی به خود گرفته است.
از دیگر سو، نویسنده محترم، رخدادها را از چشمانداز، اندیشه سیاسی مینگرد و افزون بر آن در سرتاسر کتاب، شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) به عنوان رهبری انقلاب را مورد تأکید قرار می دهد که این شیوه رویکردی اندیشه شناختی را بر نوشتار حاکم می نماید.
نویسنده در این کتاب در صدد است برای آشنایی دانشجویان و جوانان، ایران را در سه مرحله بازکاوی کند:
1- ایران دیروز، در رژیم پهلوی؛ 2- ایران امروز، در جمهوری اسلامی و تحولات و تغییرات و دستاوردهای عظیم آن؛ 3- ایران فردا
این کتاب در 8 فصل تنظیم و نگاشته شده است. در فصل اول از ضرورت و اهمیت شناخت انقلاب اسلامی ایران سخن می گوید و در فصل دوم، تحت عنوان مفهوم شناسی انقلاب اسلامی ایران به تعریف ، «انقلاب» ، «اسلام» و «انقلاب اسلامی» میپردازد و در فصل سوم، ریشههای انقلاب و در فصل چهارم نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را بررسی می کند.
در فصل پنجم با عنوان «امام شناسی انقلاب اسلامی ایران» از اندیشه، رفتار و مکتب امام خمینی رحمهالله علیه و سیر زندگی و سیر خلف صالح ایشان، آیتالله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب می‌پردازد.
ازآنجاکه تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی و توطئه های آنان در برابرانقلاب اسلامی، هنوز هم ادامه دارد، در فصل ششم به «آسیبشناسی انقلاب اسلامی ایران» می پردازد و سرانجام در فصل هفتم «آینده شناسی انقلاب اسلامی ایران» را با موضوعاتی درباره فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی و بررسی سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی به پایان می رساند.
محسن نصری، نویسنده کتاب پیش از ده سال، تجربة تدریس انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر در حوزه و دانشگاه دارد و کوشیده است به گونه ای مستدل و مستند، مباحث را مطرح کند.
این کتاب در 376 صفحه و تیراژ 3000 نسخه، با قیمت 30000 ریال از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

گفتنی است اخیراً سه کتاب تحلیلی دیگر در زمینه انقلاب اسلامی نوشته دکتر منوچهر محمدی، دکتر محمدرحیم عیوضی و یونس نوربخش از این ناشر روانه بازار کتاب شده است.

دوشنبه 9 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

zohreh

با سلام . میشه فایل کتاب ایران امروز دیروز فردا رو برای من بفرستید. با تشکر

3 خرداد 1393

فزهاد

خوب

6 بهمن 1389

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط