loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه «انسان ۲۵۰ ساله» به اردو و آذری

انتشارات مرتبط : موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» از سوی آستان قدس رضوی به زبان های اردو و آذری ترجمه شد. قرار است برگردان این اثر به زودی در کشورهای مقصد توزیع شود.

سه‌شنبه 12 دی 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، «انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.

این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است؛ که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می کردند، ارائه می دهد. لذا آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان محترم با تاریخ زندگی ائمه، تنفس در فضای انسان 250 ساله را دلنشین تر می کند.

عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منوّر مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به”„زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه علیهم السلام است. علت این نام گذاری بر روی زندگی ائمه علیهم السلام، در مقدمه کتاب”„به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است؛ که توصیه می شود با مطالعه این مقدمه، خواننده پیش از مطالعه فصل های اصلی کتاب، درک کامل تری نسبت به معنا و مفهوم مترقّیِ انسان 250 ساله به دست آورده و از محتوای کتاب بیشتر بهره مند شود.

این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل ها، به صورت ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه علیهم السلام از دوران پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم السلام است؛ که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.

کتاب عنوان وسوسه برانگیزی دارد که می تواند به راحتی مخاطب را به سمت خود جلب کند. بسیاری از مخاطبان پس از مطالعه آن اذعان داشتند که پیش از این، تصور درستی از حرکت های سیاسی و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نداشتند. کتاب با ارائه مطالب مختلف، پرسش های گوناگونی را برای مخاطب ایجاد می کند و همین موضوع، مخاطب را برآن می دارد که کتاب را تا انتها مطالعه کند. پس از مطالعه اثر چند گزاره درباره زندگی و سیره ائمه(ع) دست می دهد، از جمله آنکه ائمه اطهار(ع) یک انسان واحد با عملکرد مختلف، بنا به شرایط زمان، هستند.

این اثر در سال های گذشته در صدر پرفروش ترین آثار نشر صهبا قرار دارد. «انسان 250 ساله» در بازار کشورهای عربی هم پرمخاطب است. اگر نگاهی به بازخوردهای ترجمه این کتاب به عربی هم بیندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد. نرجس هاشم، از جمله مخاطبان عرب زبان کتاب است که درباره آن می گوید: معتقدم که این کتاب، جزو نخستین قرائت های مفصل درباره زندگی ائمه اطهار(ع) است. از جمله کتاب هایی است که درباره ائمه(ع) نوشته شده و انسان از آغاز آن، علاقه به مطالعه کتاب دارد. این امر در حوزه زندگی سیاسی این بزرگواران مانند زندگی نبی مکرم اسلام و حضرت صاحب الزمان(ع) بیشتر نمود دارد.

قرار است این اثر به دیگر زبان ها نیز ترجمه و در کشورهای مقصد توزیع شود. آستان قدس رضوی ترجمه اردو و آذری کتاب را به تازگی انجام داده است. پیش تر نیز از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب به زبان های انگلیسی، فرانسه و هوسایی نیز برگردانده شده که با اقبال خوبی همراه بوده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط