loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تازه ترین جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی: از باقی ماندن تنها یک بخش زیر چادر تا افزایش پارکینگ ها

سخنگوی شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران تازه ترین جزئیات مورد توافق در نخستین جلسه رسمی وزارت ارشاد و مسئولان مصلی برای برپایی سی ویکمین نمایشگاه کتاب تهران را تشریح کرد.

سه‌شنبه 12 دی 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، همایون امیرزاده سخنگوی شورای سیاست گذاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به برگزاری نخستین جلسه هماهنگی وزارت ارشاد و مصلای تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب گفت: صبح امروز در یک فضای کاری صمیمانه موضوعات مد نظر دو طرف مطرح شد، آمادگی مصلای تهران برای برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قابل تحسین است.

تدوین قرارداد ارشاد و مصلی تا چند روز آینده

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از وزارت ارشاد برای تشکل های نشر و مصلای تهران تشکیل شد تا ظرف چند روز آینده پیش نویس قرارداد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران آماده شود، بازدیدها و ارزیابی های ما از مصلای تهران نشان می دهد که نسبت به دو سال گذشته که نمایشگاه کتاب تهران از مصلی جدا شد ، هم درحوزه زیرساخت ها و هم عوامل جانبی تغییرات خوبی در این مکان ایجاد شده است و با نگاه فرهنگی مثبتی که در مدیران مصلی وجود دارد، فکر می کنم که نمایشگاه سال آینده یکی از نمایشگاه های خوب در تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران باشد.

3 بخش از 4 بخش زیر چادر به فضای مسقف می روند

وی گفت: تمام تلاش ما این است که اگر فضای اعلام شده که شامل شبستان، رواق شرقی و رواق غربی است، کاملاً آماده شود، حداکثر 3 بخش از 4 بخش نمایشگاه را که در زیر چادر برپا می شد در فضای مسقف برگزار کنیم، تا دیگر شاهد مشکلات فضاهای موقت نباشیم.

باز شدن در های جدید از خیابان پاکستان

سخنگوی شورای سیاست گذاری سی ویکمین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: ظرفیت های دیگری نیز در مصلای تهران ایجاد شده است که از آن جمله می توان به درب های جدیدی که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اشاره کرد، از جمله در خیابان پاکستان. هم چنین تمهیداتی که در حوزه اتوبوس هایی که از شهرستان ها می آیند، اندیشیده شده است، در قسمت شمالی مصلی برای پارکینگ حداقل 40 اتوبوس فضا تعبیه شده است.

افزایش پارکینگ های مصلی

وی افزود: مزیت دیگری که مصلی امسال می تواند به جهت افزایش پارکینگ ها داشته باشد، این است که با تخلیه خیابان هایی که قبلاً چادرهای بخش های بیرون از فضای مسقف در آن دایر می شد ، می توان از این فضا برای پارکینگ ها استفاده کرد.

همکاری 3 ضلع ارشاد ، مصلی و تشکل ها نمایشگاه خوبی را نوید می دهد

امیرزاده تأکید کرد: مهمترین رویکردی که در شرایط فعلی وجود دارد، رویکرد غالب فرهنگی در مجموعه متولیان مصلی است، مسئولان مصلی دغدغه مند موضوع برگزاری نمایشگاه را دنبال می کنند، همکاری ای که الآن وجود دارد همراهی تشکل ها و صنف قابل تحسین است، همه این عوامل دست به دست هم داده تا 3 ضلع وزارت ارشاد، مصلی و تشکل های نشر به یک نمایشگاه مطلوب در تراز جمهوری اسلامی ایران فکر کنند.

وی با تأیید این نکته که مصلی اجاره بهایی از وزارت ارشاد دریافت نخواهد کرد، گفت: هزینه های اجرایی شامل شبکه برق ، زیرساخت ها ، چادرهای موقت و ... از جمله هزینه هایی است که ما باید پرداخت کنیم.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط