loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب هایی که ظرف 10 سال بیشتر از 30 بار تجدید چاپ شده اند

انتشارات مرتبط : سوره مهر | ملک اعظم | شهید ابراهیم هادی

بررسی پرتکرارترین عناوین یک دهه گذشته نشر کشور نشان می دهد کفه ترازو به سمت آثار داستانی سنگینی می کند. همچنین از بین پنج کتاب بیش از 30 بار تجدید شده، چهار کتاب در حوزه دفاع مقدس و یک کتاب نیز به صورت ناشر مولف منتشر شده است.

شنبه 16 دی 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): بررسی یک دهه نشر کتاب و شناسایی کتاب هایی که بالای 30 بار تجدید چاپ شده اند، کارنامه روشنی است تا براین اساس، علاوه بر شناسایی سلیقه و توجه مخاطب، تصویری از فراز و فرودهای بازار نشر کشور به دست آید.

نخستین بخش گزارش بررسی کتاب های بالای 30 بار تجدید چاپ 10 سال گذشته به پنج کتاب «خاک های نرم کوشک: خاطرات خانواده و همرزمان شهید» ، «من زنده ام: خاطرات دوران اسارت»، «دا: خاطرات سیده زهرا حسینی»، «شاهکار قرن: استراتژی ایجاد درآمدهای انفعالی خرد و کلان» و «دختر شینا(خاطرات قدم خیر محمدی کنعان همسرسردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر)» اختصاص دارد.

خاک های نرم کوشک
«خاک های نرم کوشک: خاطرات خانواده و همرزمان شهید» شرح حال شهید عبدالحسین برونسی به قلم سعید عاکف است. این کتاب را انتشارات ملک اعظم خراسان رضوی نخستین بار سال 1386 منتشر کرده است.

«خاک های نرم کوشک» 211 بار به تجدید چاپ رسیده بنابراین طی 10 سال گذشته بیشترین نوبت چاپ را در همه حوزه ها به خود اختصاص داده است. صدرنشینی کتاب سعید عاکف در این بخش، در حوزه نشر دفاع مقدس نیز قابل توجه است؛ علاوه براین به نظر می رسد که انتشار موفقیت آمیز این کتاب از منظر آمار ها از سوی ناشر شهرستانی نیز قابل ملاحظه و بررسی است.



من زنده ام
«من زنده ام: خاطرات دوران اسارت» دومین کتاب جدول بیشترین نوبت های چاپ است. به نظر می رسد که قرار گرفتن کتابِ معصومه آباد با 188 بار چاپ از سال 1392 در این جایگاه نشان از میزان اهمیت مستند نگاری تاریخ دفاع مقدس دارد. مقام معظم رهبری در تقریظ بر آن نوشتند: «کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده اشک، خواندم... این نیز از نوشته هایی است که ترجمه اش لازم است...»

براساس این کتاب که شرح خاطرات دوران اسارت این عضو پیشین شورای شهر تهران است، نخستین مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» برگزار شد. موج رسانه ای این رویداد فرهنگی موجب شد تا این کتاب حوزه دفاع مقدس در عرض یک ماه به چاپ سی ام برسد.


دا
«دا: خاطرات سیده زهرا حسینی» نیز که نخستین بار سال 86 به همت «سوره مهر» یکی از پرکار ترین ناشران حوزه دفاع مقدس منتشر شده است. نخستین تجربه نمایشگاهی موجب شد تا «دا» بیشتر بر سرزبان ها بیفتد.

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این کتاب فرمودند: «کتاب «دا» حقا و انصافا کتاب بسیار خوب و قابل طرح در سطح جهانی است.»

برگزیده نهمین جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی پور، برگزیده دومین دوره جایزه جلال آل احمد و برگزیده بخش تاریخ و جغرافیای سی امین دوره جایزه کتاب از افتخارات این کتاب است.



شاهکار قرن
«شاهکار قرن: استراتژی ایجاد درآمدهای انفعالی خرد و کلان» نوشته امید علیزاده در چهارمین ردیف این جدول با 155 بار چاپ قرار دارد. این کتاب اقتصادی که سال 1395 به صورت ناشر مولف به چاپ رسیده با اختلاف 73تایی از کتاب بعدی این جدول خودنمایی می کند؛ این کتاب در واقع جدول پرتکرار ها را تنوع بخشیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط