loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی اندیشه سیاسی امام (ره)

نویسندگان مرتبط : روح الله حسینیان

مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)؛ جهان‌بینی و ایدئولوژی» نوشته روح‌الله حسینیان را منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب در دو بخش جهان‌بینی و ایدئولوژی امام خمینی (ره) تدوین شده است و اصول جهان‌بینی امام(ره)، علل مقبولیت ولایت فقیه و مبارزه دایمی علیه استکبار جهانی، از موضوعات این بخش‌هایند.

نویسنده کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)» در بخشی از مقدمه این اثر تاکید کرده است: «چرا و چگونه امام خمینی(ره) توانست رژیم کهن شاهنشاهی را از ایران براندازد و جمهوری اسلامی را جایگزین آن نماید؟ چرا امام (ره) بی‌اعتنا به قدرت‌های بزرگ، آمریکا، شوروی و کشورهای اروپایی با تکیه بر مردمِ دست ‌خالی تا تجلی آرمان‌هایش نهضت اسلامی را رهبری نمود و آن را به یک انقلاب تمام ‌عیار تبدیل کرد؟ چه چیزی از امام(ره) رهبری بی‌مانند، شجاع، مدبر، پی‌گیر، امیدوار و تکلیف‌گرا ساخت؟ پاسخ این سوالات را فقط در جهان‌بینی و ایدئولوژی امام (ره) باید جست‌وجو کرد.»

کتاب‌های تفسیر سوره حمد، چهل حدیث، تقریرات فلسفه، شرح جنود عقل و جهل، کشف الاسرار و صحیفه امام، از آثار امام خمینی (ره)، تاریخ بیست ساله ایران نوشته حسین مکی، منطق صوری اثر محمد خوانساری و جلد دوم «مجموعه آثار» آیت‌الله مرتضی مطهری، عناوین برخی از 49 منبع استفاده شده در نگارش و تدوین این کتاب‌اند.

کتاب «مبانی اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)؛ جهان‌بینی و ایدئولوژی» نوشته روح‌الله حسینیان در شمارگان 3000 نسخه، قطع پالتویی، 158 صفحه و بهای 12 هزار ریال توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

چهارشنبه 18 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط