loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی عاشقانه در فتنه ۸۸ با «تابِ طنابِ دار»

انتشارات مرتبط : عهد مانا

نویسندگان مرتبط : مهدی پناهیان

رمان «تابِ طنابِ دار» به قلم مهدی پناهیان روایتی عاشقانه در دل رویدادهای سال ۸۸ است که به تازگی توسط نشر «عهد مانا» منتشر شده است.

یکشنبه 8 بهمن 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، رمان «تابِ طنابِ دار» اثر مهدی پناهیان با محوریت رویدادهای سال ۸۸ از سوی نشر عهد مانا منتشر شد.

کتاب «تابِ طناب دار» نوشته مهدی پناهیان رمانی است عاشقانه و جذاب بر پایه اتفاقات واقعی در سال 1388. داستانی مملو از گره و اتفاق های گیرا که مخاطب را گاهی در فضایی سیاسی و گاهی در فضایی دور از سیاست و درگیر با احساساتی نهفته در قلب شخصیت ها پیش می برد.

«تابِ طنابِ دار» رمانی است با سه شخصیت اصلی؛ شخصیت هایی متضاد در فکر و عقیده و در جناح بندی سیاسی که هر کدام از آنها روایتی خاص خود را دارند. روایت هایی که هرکدام نشان از حرف ها و درد دل های بخشی از جامعه در ابعاد گوناگون دارد. از جوان دانشجویی که درگیر به ثمر نشاندن تلاش های خود و دوستانش در ستاد سبز دانشجویی است تا شخصیت دیگری که داستان ورودش به ماجرایی خطرناک را روایت می کند.

«بهزاد میکروفون را از روی اسپیکر برداشت و شروع کرد به خواندن آمار نظرسنجی ها. ستاد از هر ساعتی شلوغ تر بود و دَم غروب، بیرون ستاد و داخل مغازه پر بود از آدم.

با توجه به اخباری که همین الان به ستاد سبز دانشجویی رسید، باید خدمت دوستداران آقای میرحسین موسوی اعلام کنم که طبق آخرین نظرسنجی یک مؤسسۀ حرفه ای، در یک هفتۀ پایانی انتخابات دولت دهم، آقای میرحسین موسوی با دو پله صعود، به جایگاه نخست محبوبیت در کشور رسیدند

صحبت بهزاد به اینجا که رسید، آن قدر هیاهو شد که مجبور شد چند لحظه تحمل کند تا نفس هایی که در سینه حبس شده بود با شعار «یا حسین، میرحسین» بیرون بریزد.»

تنوع روایت و شخصیت در کتاب موجب شده تا مخاطب بدون وجود رد پایی از نویسنده، خود از بین روایت های مختلف تصمیم گیرندۀ چالش های پیش روی داستان باشد.

از طرفی در میان گره ها و چالش های داستانی، هر سه شخصیت درگیر عاطفه ای شخصی به دور از فضای سیاسی می شوند و برای رسیدن به مراد عاطفی خود تلاش می کنند و در اوج هیجان داستان، هر سه شخصیت باهم تلاقی می کنند و صحنه ای عجیب و جذاب را خلق می کنند.

«لنز دوربین شده بود چشمهای کمال که از آن فاصله هم می توانستم داغی نگاهش را روی صورتم حس کنم. چشمکی زدم و همراه با لبخندی شیطانی دستم را بالا آوردم. کف دستم را بوسیدم. لبانم را غنچه کردم و بوسه ام را فوت کردم سمت دوربین. بعد به داخل ساختمان اشاره کردم و با عشوه تا جلوی درِ ساختمان رفتم... ایستادم و مثل وقتی که دو نفر کنار درِ اتاقی بایستند و برای ورود به هم تعارف بزنند، به دوربین که حالا برایم چشمان داغ کمال بود، اشاره کردم. دستانم را بالا آوردم و رو به دوربین، دهانم را باز کردم و گفتم: بفرمایید!»

رمان «تابِ طنابِ دار» اثر مهدی پناهیان را انتشارات عهد مانا در 550 صفحه، با قیمت 36هزارتومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط