loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«واحه»، ناشر جدید کتاب‌های شهید آوینی

نویسندگان مرتبط : سید مرتضی آوینی

انتشارات تازه تاسیس «واحه» با مدیریت مریم امینی، همسر شهید مرتضی آوینی، در صدد است از این پس آثار این شهید را منتشر کند و در اختیار مخاطبان قرار دهد. کوثر آوینی، فرزند این شهید نیز، شایعه جمع آوری کتاب های آوینی توسط خانواده اش را نادرست دانست و گفت:«هیچ دلیلی برای جمع کردن این آثار توسط ما وجود ندارد و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، هنوز کتاب‌های شهید آوینی در بازار موجودند.»

کوثر آوینی، فرزند شهید سید مرتضی آوینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره آثار پدرش اظهار داشت: نشر ساقی حدود 12 سال ناشر کتاب‌های شهید آوینی بوده و برای عرضه با کیفیت این کتاب‌ها زحمت بسیاری کشیدند. اما از آنجا که دغدغه مادرم همیشه دولتی نبودن ناشر آثار شهید آوینی بوده، با تصمیم او و پس از مذاکره با نشر ساقی، قرار شد این آثار به صورت شخصی، توسط مریم امینی منتشر شوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر همین اساس، مادرم پس از مدتی تلاش در ماه‌های پایانی سال 88 موفق به کسب مجوز انتشاراتی با عنوان «واحه» شد و از این پس، قصد دارد کتاب‌های شهید آوینی را در این انتشارات تجدید چاپ کند.

کوثر آوینی درباره نخستین کتاب‌های این انتشارات تصریح کرد: از آنجا که «واحه» انتشاراتی تازه کار است و مجموعه 12 جلدی آثار پدرم از نظر فنی به پرداخت جدید نیاز دارند، به احتمال زیاد در ابتدای کار از مشارکت یکی از ناشران سرشناس استفاده خواهیم کرد.

فرزند شهید آوینی درباره تغییر احتمالی در ظاهر و محتوای این آثار گفت: از نظر محتوایی تغییری در کتاب‌ها اعمال نخواهد شد. چنانچه این آثار با همکاری ناشری دیگر منتشر شوند، تصمیم‌گیری درباره شکل و ظاهر آثار با مشورت آن ناشر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مشخص شدن ناشر همکار با «واحه» در روزهای آینده در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر وجود اثر چاپ نشده‌ای از شهید آوینی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، پدرم تمام آثارش را با هدف انتشار نوشته و کتاب چاپ نشده‌ای از وی باقی نمانده است.

کوثر آوینی درباره وضعیت آثار شهید آوینی در بازار کتاب گفت: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر نبود این آثار در بازار و جمع شدن آن‌ها توسط خانواده‌ام به گوش رسیده، در حالی که هیچ دلیلی برای جمع کردن این آثار توسط ما وجود ندارد و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، هنوز کتاب‌های شهید آوینی در بازار موجودند.

وی در پایان درباره مخاطبان آثار شهید مرتضی آوینی خاطر نشان کرد: مجموعه کتاب‌های این شهید، به ویژه «فتح خون» و «گنجینه آسمانی» از مخاطبان بسیاری برخوردارند. البته قابل انکار نیست که شاید اغلب مخاطبان این آثار را صرفاً به دلیل شهرت ایشان تهیه و برای مطالعه دقیق آن‌ها وقت صرف نمی‌کنند.

گفتنی است همه آثار شهید آوینی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 22 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط