loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رمان «برنامه نویس»؛ برگزیده جشنواره رضوی منتشر شد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

رمان «برنامه نویس» نوشته وحید حُسنی رمان برگزیده جشنواره رضوی در سال 96 منتشر شد.

پنجشنبه 3 اسفند 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، وحید حُسنی، درباره تازه ترین اثرش گفت: رمان «برنامه نویس» یک اثر اجتماعی است که با فضایی متفاوت نوشته شده است. این کتاب در 200 صفحه و 12 فصل به موضوعاتی چون دفاع سایبری، فضای مجازی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، امنیت و اقتدار ملی می پردازد و گوشه هایی از دفاع سایبری را در بستر داستان روایت می کند. قصه در فضایی جذاب و صمیمانه به پیش می رود و اتفاقاتی که برای راوی پیش آمده و فراز و نشیب های یک پروژه کاری او را بیان می کند.
وی اظهار داشت: این رمان، همت، غیرت و پایداری پایمردانی که با دست خالی و امکانات موجود با تکیه بر توان داخلی و دانش بومی مسیر رشد و پیشرفت ایران مقتدر و با صلابت را هموار کردند ارج می نهد و تحسین می کند.
این نویسنده با بیان اینکه ماجرای رمان همزمان با فتنه 88 اتفاق می افتد و ما شاهد موضع گیری قشرهای مختلف جامعه از جمله شخصیت اصلی داستان هستیم، ادامه داد: هرچند رمان به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره دارد ولی لازم است اتفاقات اجتماعی علاوه بر ثبت در تاریخ، در آثار هنری و ادبی نیز ذکر شود تا ماندگار شود و در ذهن مردم رسوخ کند.
حُسنی، عموم مردم به ویژه دانشجویان و جوانان را مخاطبان اصلی این کتاب برشمرد و افزود: کسانی که می خواهند دورنمایی از یک زندگی دانشجویی داشته باشند یا جوانان و نوجوانان دبیرستانی که می خواهند از اتفاق های پشت سد کنکور و دانشگاه مطلع شوند، مطالعه برنامه نویس می تواند شناخت و دیدگاه مناسبی به آن ها ارائه کند، از سوی دیگر دستمایه خوبی برای افرادی است که قصد و انگیزه کار و تلاش برای کشور دارند.
وی با بیان اینکه این اثر همچنین به فرار مغزها، سرقت علمی و رفتار نخبگان در این زمینه اشاره دارد، تصریح کرد: امروز باید به دستاوردهای عظیم علمی و فناوری که موجب امید و دلگرمی ملت و نخبگان شده، افتخار کنیم.
حُسنی درباره نام رمان نیز اظهار کرد: شاید نام های دیگری هم می شد انتخاب کرد ولی این نام قوی تر و پر محتواتر بود زیرا شخصیت اصلی داستان یک هکر است که سعی می کند با تغییر شخصیت خود یک «برنامه نویس» شود. هکر در واقع یک شخصیت تخریب گر و ویران کننده است ولی در این اثر تخریب های او مثبت بوده و در واقع هکر سفید است و وقتی در پروژه مجبور می شود برنامه نویسی کند برنامه نویسی برای او به یک آرمان تبدیل می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط