loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هزار صفحه‌ درباره مهرداد اوستا

نویسندگان مرتبط : پرویز بیگی حبیب آبادی | مهرداد اوستا

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، پس از نزدیک به 8 سال تحقیق و پژوهش، نگارش زندگی‌نامه شادروان مهرداد اوستا را به پایان رسانده و مرحله تدوین آن باقی مانده است. این اثر در قالب هزار صفحه و 2 مجلد منتشر خواهد شد که حدود 100 مقاله به قلم مهرداد اوستا در حوزه‌های مختلف ادبی را دربر دارد.

بیگی حبیب‌آبادی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: زنده‌یاد اوستا، جایگاه والایی در ادبیات انقلاب داشت و اگر حضور او و برخی پیشکسوتان نبود،‌ شاید این همه اتفاقات مبارک در حوزه شعر انقلاب، شکل نمی‌گرفت.

وی تاکید کرد: من معتقدم که هرگز، شان، منزلت و مقام علمی مهرداد اوستا را به خوبی مطرح نکرده‌ایم و تاکنون از این موضوع غافل بوده‌ایم.

این شاعر پیشکسوت دفاع‌مقدس، درباره محتوای کتاب زندگی‌نامه مرحوم اوستا گفت: زندگی‌نامه کامل مهرداد اوستا، همراه خاطرات دوستان او، مقالات و مقدمه‌های نوشته شده بر کتاب‌های اوستا و مقدمه‌های تدوین شده به قلم او بر دیگر کتاب‌ها، متن سخنرانی‌های اوستا در جلسات مختلف، عکس‌ها و دست‌خط استاد در این اثر جای خواهندگرفت.

بیگی حبیب‌آبادی، خاطرنشان کرد: حدود 100 مقاله نوشته شده به قلم مهرداد اوستا در حوزه‌های مختلف ادبی را برای انعکاس در این کتاب پیدا کرده‌ام که قطعا" کامل‌ترین منبع مقالات این شاعر پیشکسوت خواهد بود.

وی خود را به عنوان یکی از شاگردان زنده‌یاد اوستا معرفی کرد و افزود: آماده‌سازی مقدمات و نگارش زندگی‌نامه اوستا، نزدیک به 8 سال طول کشید و مرحله تدوین آن باقی مانده است.

حبیب‌آبادی در پایان،‌ تاکید کرد: عنوان این کتاب را با اقتباس از مصراع دوم بیت "کم کم به پایان می‌رسد اما برای من / شراب خانگی می‌ماند و یاد اوستایم"، انتخاب خواهم کرد. این اثر، در هزار صفحه و 2 مجلد منتشر خواهد شد، اما هنوز ناشر خاصی را برای آن انتخاب نکرده‌ام.

سه‌شنبه 24 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط