loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بروجردی: کتابخانه ملی آینه هویت ملت ایران است

رئیس کتابخانه ملی گفت: کتابخانه ملی آینه هویت ملت ایران است، اغراق نیست اگر بگوییم به عنوان موتور توسعه کشور نیز می تواند مورد حمایت قرار گیرد.

دوشنبه 7 اسفند 1396

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم هشتادمین سالگرد تأسیس کتابخانه ملی صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس ایفلا، همچنین اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی در این کتابخانه برگزار شد.

بروجرودی به وجود تاریخ و تمدن کهن در ایران اشاره کرد و افزود: به گواه نویسندگانی چون ابن ندیم و ابومشعر بلخی وجود کتابخانه های تخت جمشید در عصر هخامنشیان در ۲۵۰۰ سال پیش تا کتابخانه جندی شاپور که بزرگترین کتابخانه دنیای باستان به شمار می رود نشان از جایگاه والای کتاب و کتابخانه در این مرز و بوم دارد. بعد از اسلام نیز ققنوس فرهنگ ایرانی از خاکستر دو سده رکود به پاخاست و در نتیجه خدمات متقاقبل اسلام و ایران بار دیگر کار کتابخانه ها رونق گرفت.

وی افزود: بدون شک برگزاری چنین مراسمی صرفا جشن و بزرگداشت نیست و اهداف عالی در پی دارد که بازاندیشی در نقش و جایگاه کتابخانه ملی برای توسعه علمی برخورداری از زندگی برتر یکی از آنها است. ایران دارای سابقه طولانی و درخشان در فرهنگ مکتوب است و بی اغراق ایران را می توان از سرزمین هایی نام نهاد که پیشروترین کشورها در عرصه تولید و گردآوری دانش بوده است.

رئیس کتابخانه ملی گفت: کتابخانه ملی آینه هویت ملت ایران است، اغراق نیست اگر بگوییم به عنوان موتور توسعه کشور نیز می تواند مورد حمایت قرار گیرد.

او متذکر شد: کتابخانه ملی ایران نیز به عنوان با قدمت ترین کتابخانه ملی در جنوب غرب آسیا مفتخر است که از یکسو به معماری برآمده از فرهنگ و سنتی دیرین آراسته است و از سوی دیگر در عرصه پژوهش و تدوین استانداردهای بومی خویش سد طولایی دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط