loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تصرف» تورج زاهدی

نویسندگان مرتبط : تورج زاهدی

تورج زاهدی سومین رمان خود را با موضوع حکمت معنوی اسلام با عنوان «تصرف» به نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آورد.

تورج زاهدی که سال گذشته رمان «دعوت به ماورا» وی از سوی مؤسسه انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شده‌ بود، از تألیف و انتشار رمان «تصرف» از سوی همین ناشر در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.

زاهدی در ارتباط با این رمان به ایکنا گفت: رمان تصرف در واقع با همان تم و درونمایه دو رمان قبلی من، «خانه پریان» و «دعوت به ماورا» نوشته شده است و تمامی دغدغه‌های من را راجع به مسئله حکمت معنوی اسلامی به نوعی مطرح می‌کند.

زاهدی در ارتباط با داستان این رمان به ایکنا گفت: داستان تصرف به داستان انسانی باز‌می‌گردد که از قضای روزگار و ظاهری که او از خود به نمایش گذاشته است، اعتقادی به هیچ امری معنوی و ماورایی در وی شکل نگرفته است و علت این موضوع نیز تصرف شدن ذهن و خیال او توسط ماهیتی ماورایی تصرف شده است و او برای نجات خود و خانواده‌اش چاره‌ای ندارد که از این موجودیت، رها شود و این مسأله داستان را شکل می‌دهد.

وی در ارتباط با نوع نگاه خود که منجر به خلق این اثر شده است، نیز اظهار کرد: حکمت معنوی اسلام تا پیش از این برای ما چیزی در حدود نگاه ما به مذهب مطرح ‌شده است که به صورت مجموعه‌ای از مناسک مطرح است. باید متوجه باشیم که در دین فلسفه‌ای نهفته است که به ویژه در نوع اسلامی آن می‌تواند به تمامی مکاتب پهلو بزند. برای من همواره این دغدغه وجود داشته است که به مسأله دین از این زاویه و از این منظر توجه شود.

به گفته زاهدی این مضمون سه رمان به نوعی اقتدار، اصرار و انرژی نهفته در درون حکمت معنوی اسلامی را به مخاطبانشان معرفی می‌کند و در واقع هیچ بستری چون داستان از این توانایی بهر‌مند نیست.

گفتنی است از این نویسنده کتاب «دعوت به ماورا» و «خانه پریان» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 27 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

یاس

سلام رمان خانه پریان زیباست ولی نویسنده بیش از حد به جزییات پرداخته واین داستان رو طولانی و خسته کننده کرده

17 بهمن 1398

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط